Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1130 ggr
Cristine
0

Planer för våren

Har ni tänkt på att redan nästa månad så börjar man att plantera i krukor och katalogerna börjar snart komma.

Det är alltså snart dags att planera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Jag vet inte, jag brukar se fram emot det jättemycket och brukade ha massor med fröer igång i vårt extrarum. I somras blev så mycket uppätet av rådjuren att jag har på något sätt helt tappat lusten.

Funderar på att gräva igen rabatter och så gräs istället. Synd bara för jag älskar blommor. Byggde ju en drivbänk också förra sommaren som jag inte vet vad jag ska göra med. Mina grönsaker blev ju också uppätna så det känns inte så mycket lönt att plantera några nya i år.

Vi får se om jag ändrar mig.

Njuta av våren när den kommer ska jag dock göra ändå!!! Det kan inte några rådjur hindra mig från att göra.

Cristine
0

Kan du inte sätta upp häck?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

#2 - Det tråkiga är att det tar flera år innan det blir en häck som stoppar rådjur. Vi har pratat om att sätta en häck, men vi har ett problem med att grannen ovanför snackar om att fixa muren mot vår trädgård och om han gör det så förstör det förmodligen en eventuell häck. Vi bor i en backe och han har en mur som ska stoppa upp jorden uppifrån ner mot vår trädgård och den muren börjar gå sönder.

Bergspuman
0

Växthus?

[Asta]
0

#4 - ett växthus skulle jag väldigt gärna ha, men ett växthus har man inte istället för blommor ute, det är ett komplement. Lite grönsaker skulle man dock kunna  ha där såklart.

Har dock inte hittat något vettigt ställe till ett växthus ännu. Fortsätter dock att fundera.

chik
0

Våren!!! Nej…Men vi lurar på vad vi skall lägga snön som vi håller på o skotta av altan..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Det är svårt att ha en fin trädgård med mycket blommor när man pendlar mellan två ställen på sommaren för då hinner man inte sköta det på rätt sätt. Vi har jämt skägg med att hålla efter gräsmattorna. Rynkar på näsan

stina63
0

Har mina pelagonor Undrar hur dom mår i min stuga. ska dit där till helgen kolla in dom.

Maria
0

#7 Jag vet…Det var hur jobbigt som helst när vi hade sommarstuga. Jag låg på knä och rensade hela tiden och så var man orolig för torkan.

/Maria

aggeelin
0

Det är härligt att det går att sätta plantor om en månad, det går framåt!! Samtidigt vill jag gärna leva här och nu och säger lite som chik att vi har just nu mer funderingar kring var vi ska göra av all snö Flört

V som har en ganska nystartad trädgård har ändå fått det mesta planterat då jag har inte så mycket nya planer för trädgården, men ska njuta av det jag gjort!

Tråkigt Asta, att det inte fungerar med din trädgård. Finns det inget att göra åt de där råddjuren alls????

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

#10 - vet inte faktiskt. Det är ett gäng rådjur som det blivit fel på. Normalt sett kommer de någon gång vår och någon gång framåt hösten, men här är det ett gäng som går här hela sommaren. Och vintern också för den delen. Kanske ska testa en sån där med ljud i som Christine tipsade om. Har också funderat på höga staket runt om i trädgården. Svårt bara med höga staket när man har grannar på nära håll.

Anders 50
0

#11 Kollat med kommunen om likvidering?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

#12  - har funderat på det. Vet att det var likadant i ett annat bostadsområde ett år och då tog kommunen bort dem. Sedan blev det normala rådjursbesök istället.