Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1769 ggr
Cristine
0

Skulle du..

sluta jobba om du kunde?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Nu skriver jag som när jag jobbade.

O när jag jobbade så var jag bara hemma när jag inte kunde gå till jobbet..(Hur lät det) Jo!!!Blev sjukskriven en gång i 3 vek. o av bröt o började jobba efter 1 vek-då tyckte jag att jag var frisk.

Nu jobbar jag inte o det är för att jag inte kan.

Så svaret på frågan för mig skulle bli.

Nej"" Slutar bara om sjukdom sätter stopp.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Absolut.

Även om jag har ett arbete som är både roligt och jag trivs med så skulle jag definitivt klara mig utan att jobba.

Jag skulle studera tror jag. Läsa alla möjliga roliga kurser på universitetet.Glad

/Maria

AnnL
0

Kan bara hålla med om vad chik har skrivit.

När jag jobbade var jag bara hemma om jag var sängliggande, så fort jag var på benen var jag tillbaka på arbetet trots jag inte var frisk.

Så det var för mig också sjukdom som satte stopp för arbete. Så jag har inte jobbat på över 12 år.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Lenas-bus
0

Samma här,jag blev ju förlamad och det har varit en lång väg tillbaka,men nu har jag börjat plugga och ser verkligen fram emot att få ta den kurs jag vill och kunna jobba med tonåringar resten av mitt arbetsliv.

[Asta]
0

Skulle sluta direkt. Utan tvekan.

Jag har massor av saker jag skulle vilja göra men som jag aldrig hinner med.

penke
0

..orden..ordens makt
för mig är jobba inget negativt,det är något som ger mig frihet,
 och en mening
 att bara passivt sitta o vänta att tiden ska gå..
    det vore ett grymt straff.

för att unvika missförstånd,jag skulle fortsätta att ..jobba
 så länge jag kan.

penke

Bergspuman
0

Jo, om jag inte behövde arbeta för att försörja mig, skulle jag också lägga av att jobba direkt. Och skulle ägna mig åt mina tre största intressen: musik, måla och skriva. Skulle inte ha några problem alls att sysselsätta mig!

[rore]
0

Absolut skulle jag sluta med det som jag nu sysslar med. Jag trivs med det jag gör.

Men skulle faktiskt kunna tänka mig att studera och resa runt i världens olika delar och bidra på något vis,,,

Anders 50
0

Redan gjort! Skrattande

Har varit ledig 6 mån. Tyckte att det var dags att ta ledigt när jag fyllt 60.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Primulan
0

Jag jobbar och jag vill fortsätta jobba med det jag gör så länge jag kan. Jag har varit sjuk och det känns bra varje dag jag kan ta mig till jobbet och jobba och känna att jag också kan vara ledig…..

[GunillaF]
0

Njaa. Jag tror jag skulle gå ner från heltid till halvtid. Men inte sluta jobba.

zabelle
0

Om jag inte behövt försörja mig hade jag slutat "igår"… Men jag jobbar mycket nu istället för att kunna sluta vid 60 års ålder.

Men vem vet… jag kanske vinner på triss eller hästar??

Zabelle   

Toyan
0

Säger som zabelle, kan sysselsätta mig men skulle jobba ideéllt några dagar i månaden.

Viktigt med dom sociala kontakterna och så att känna att man gör något för någon annan.Glad

Nu blir det att jobba drygt 2 år till innan pensionen.