Jul-gäst!
Får Du besök av svärmor i Jul ?
Hur ska en bra svärmor vara..kompis, ungdomlig, trygg, närvarande, neutral..kanske en besserwisser eller husmoderlig ?
Vilka är förväntningarna på en svärmor och vilka är dom värsta egenskaper hon kan ha..ska hon bara finnas till, då man ber om det ?
Har ingen svärmor, så det ordnar sig…
Däremot är jag svärmor till fyra personer…. Hoppas att jag duger
Joodå, jag tror det.
Jag är mig själv och det vet dom och det tar dom!
Har heller ingen svärmor så det är problemfritt. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Samma här!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag kommer att ha svärmor, svärfar, samt även svåger och svägerska med två barn här över jul. Det ordnar sig med svärmor, hon är okej, men jag skulle inte gilla att bo granne med dem.
Min svärmor bor inte ens i Sverige och det tycker jag är lagom avstånd. men hon är rolig. Sitter bara uppe lite för länge på nätterna för att jag ska orka med. Hon är ju gubevars bara 80 år tanten 
Har faktiskt inte träffat min svärmor än! Alltså min särbos mamma.
Men min förra svärmor var hemsk. Tyckte hon var jobbig. Jag fick sätta henne på plats flera gånger.
Svärmor kommer tillsammans med resten av släkten. Min svärmor är så snäll och go. Tyvärr börjar hennes Alzhemier "röra till det" för henne men hon har sina klara stunder då hon är sig själv. 
Zabelle
Vi plockar hem mamma på julafton, det är allt. Jag avskyr stora julaftnar med julklappsutdelning så vi firar hemma hos oss. Vi pratar faktiskt om att vi kanske nästa år, om vi har råd, åker iväg någonstans istället. Eftersom mamma bor på äldreboendet nu så kunde man fira jul med henne före eller efter julafton istället.
Min svärmor dog i somras.
Det var en bra svärmor som aldrig gjorde något större väsen av sig. Vi träffades några gånger per år och det var alltid trevligt.
Jularna firade vi däremot sällan ihop så det blir som vanligt här hemma.
/Maria