För trångt.
Förr sprättade man sömmar lade in flikar eller gummiband för att förstora kläderna. Gör man det nu också eller köper man nytt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..trodde
att "man" förr la IN sömmar,så de satt snyggare över ..rumpen
och att NU lägger man in flikar o guymmiband
så man kan andas… *skratt*
penke
*Ha ha ha*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Aldrig jag..lagar heller ingenting. Köper nytt!!! 
På jeans går det att flytta knappen lite om byxan har krympt i midjan!
Det brukar ofta följa med en extra knapp.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har faktiskt aldrig gått upp såpass i vikt att jag behövt sy ut eller köpa nytt.
Två gånger däremot har jag på kort tid gått ner ca. 15 kilo men det har berott på sjukdom så då vet man ju att man kommer att gå upp igen.
/Maria
Jag använder ofta tjocka strumpbyxor med mönster, de går sönder på tårna. Jag lagar dem. De kostar så mycket så jag har inte råd att kast dem för fort. Ska laga min vante som gått sönder, jag tycker om de vantarna. Så visst lagar jag en del.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag hade ett par jeans i början av 70-talet som jag trivdes riktigt bra med. men så småningom gick det hål i knäna och jag har aldrig accepterat att gå med trasiga byxor efter barndomstraumat när jag var tvungen att ha två par byxor på mig för att hålen i de undre skulle täckas av de övre och vice versa.
Då fick jag idé att klippa bort det trasiga och sy in en 15 cm bred infälld bård över knäna av tyg från ett par ljusblå jeans. Jag tyckte att det blev jättebra, men jag blev ofta retad för de där byxorna. Jg tror till och med att jag har en bild någonstans, jag ska leta rätt på den.
Idag har jag sett precis såna jeans i klädaffärerna.