Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 2408 ggr
[Sisa]
0

Mera tid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om vi stiger upp tidigt tre förmiddagar..spar vi en hel dag!

Hur mycket av ditt liv sover Du ?

Bergspuman
0

Jag vill sova så mycket jag behöver, för att orka ta ut varje uns av livet när jag är vaken! Skrattande

[Asta]
0

Jag skulle vilja vända på det. Om jag är uppe senare tre kvällar i rad har jag vunnit en hel kväll!

Cristine
0

Jag brukar lägga mej sent och kliva upp tidigt men så ser jag ut därefter..ingen skönhetssömn precis

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

*skratt*
 ..stiga upp på förmiddagen låter som ett bra sovtips…..

vanliga vardagar sover jag nog oftast för lite
 framförallt natt-drömmer jag för lite då
men,min kropp&sinne brukar hjälpa till att reglera detdär..  *BOFF* bara(=znark)
 som tur är!

…vakentid är över-reklamerat
 i säng o dröm får man ett annat perspektiv på
 livet,universum och allting… *ler*

penke

chik
0

Sover nog för lite.Men jag är glad ändå.O spara-Nä!

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Jag gör nog som de flesta andra och sover bort en tredjedel av mitt liv Obestämd

AnnL
0

Jag sover gärna länge på morgnarna och är uppe länge på kvällen. Men går jag upp tidigt så får jag mycket gjort den dagen.

Är jag uppe länge blir det mest datorn och tv och inget blir gjort.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

Jag tror inte att man kan spara in på sömn, det kostar i andra änden istället. De flesta människor behöver 7-8 timmars sömn per dygn för att upprätthålla immunförsvaret, orken, humöret och sin hälsa generellt.

Om man uttrycker det på ett annat sätt så skulle det kunna bli att om man INTE sover bort en tredjedel av sitt liv, så vinner man ändå ingen vaken tid i längden för man blir inte långlivad.

Så tror jag det funkar generellt, men undantag finns förstås alltid Glad

Maria
0

Jag gillar att sovaGlad Normalt så brukar ja sova en sisådär 8-9 timmar.

/Maria

spikes
0

Svårt att säga det där jag går ju alltid upp 4 ggr per natt pgr av stelhet kramp eller värk,så riktigt utsövd har jag nog inte varit sedan 1995,jag har i stället rutiner lägger mig tidigt på kvällen och är uppe tidigt på morgonen,sen vilar jag aldrig på dagarna så att jag somnar,utan kan bara lägga mig på sängen en stund,och jag vet att sover jag på dagen så får jag inte den nattsömn jag behöver mellan varven och blir ju då ännu tröttare än den tröttheten jag lärt mig leva med.

Men visst har jag känt ibland att jag skulle ge hur mycket som helst för att få sova en hel natt i sträck…

Anders 50
0

Sömn blir det inte många timmar av varje natt, de sista timmarna kan mer liknas vid nån sorts halvsovande.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

Jag sover nog rätt mycket. Skönt att sova.