I morgon...
så börjar den nya lagen att gälla, då kan de läsa våra email, sms och avlyssna våra telefoner.
Är du rädd att tala fritt hädanefter så du inte blir misstolkad på något sätt.
Vågar man skoja om vissa saker..det kanske tas på allvar!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kommer inte att tänka på det.
Jag har inget att dölja om de nu har så lite att göra att de mot förmodan skulle kolla lilla mig!
Jag kan inte tänka mig att de är intresserade av "lilla mig" men skulle jag bli inblandad i några olagligheter så finns ju möjligheten till att kolla mig närmare.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta
/Maria
Jag gillar inte principen. Att de KAN avlyssna om de vill.
Nä, det gillar jag inte.
Säger också som så att jag inte riktigt vet vad jag tycker om det. Men det oroar mig inte som person. Vi är ganska många så risken att de skulle läsa min mail är ganska liten. Plus att de förmodligen skulle somna av tristess unde rtidne.
Det gör de ju allaredan, om de vill!
Men kan det hjälpa till så att vi får ett säkrare samhälle så får de gärna kolla min vanliga post också!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker nog det här med integritet är viktigt förstås. De flesta människor har ju inget på sitt samvete så egentligen bryr man sig inte om det utan det är snarare frågan att "storebror ser dig" som är så obehaglig.
/Maria
Inget som vi behöver tänka på…Men det blir lite mer jobbigt för Kriminella.fast dom är säkert redan avlyssnade.
Sen så kan ju vilken Nisse som är data nörd kolla vad du har på din data o ta dit kort från dig..Var ju på TV.Hacker himla duktig…O då gick han in på datorer som var säkra.-Trodde dom ja.
Sen bärbara Telefoner kan vem som helst avlyssna, Inga dyra saker för det.
Har jag en kompis som har…Så när vi bodde i Angered så om jag kom i håg det så brukade jag heja till han när jag pratade i telefonen..
Så DU vet inte vem som kollar dig.Grannen kanske har full koll..
Vem vet.Sug på den!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
#7 Jag håller med dig. Det är säkert mycket vi inte vet om men det är i alla fall olagligt.
Nu kommer det att bli lagligt för myndigheterna.
/Maria