God morgon 2 Dec.
God morgon. Förmodligen inte lika kallt som hos dig Gunilla, men kallare än jag vill ha det. Igår vet jag att det var minus 15.
Har just kastat ut ett äpple till min polare koltrasten, det är så roligt att göra för den blir lika glad varje gång. Den är en av de första vid fågelbordet och om jag kastar ut äpplet precis när jag gått upp så hinner koltrasten äta det innan kajorna kommer.
När jag går upp brukar koltrasten och en ekorre sitta där under fågelbordet ensamma och mumsa. Jag kanske får sätta upp min ekorrmatare igen och se om ekorren har blivit smartare i år.
Bokade in mig på två fotokurser till våren! En grund- och en fortsättningskurs. Äntligen ska jag lära mig min kamera.
Godmorgon, sover alla utom Gunilla??
Här är det då lite varmare än hos Gunilla, bara minus 21 står det på termometern. Det ser ut att bli soligt även idag, vackert. Men ändå, det är konstigt väder, mycket kallare än normalt.
Det är redan torsdag, tiden springer, dags att springa iväg och jobba.
Ha en bra dag!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jo, godmorron!
Har väll runt -22.
Väntar på sjuktaxin. Ska på koll.
Får ju köra själv och har hittils kört utan problem. Men till lasarettet tyckte jag det var för långt. Känns tryggt och bra med sjuktransport.
När jag kommer hem ska jag köra ved.
Ha en bra dag alla!
Här är det nog runt -20, har ingen termometer. Nu efter en halvtimme på jobbet kan jag hälsa mina tår välkommen tillbaks till de levandes skara igen!
Träning ikväll. Ska ringa och försöka få bord på en fin skaldjursrestaurang i Uppsala imorgon kväll, min pappa och hans sambo är på väg ner.
Godmorgon!
-12 och mulet, känns som att det är snö på väg.
Idag blir det shopping, ska försöka hitta en present till en jaktkompis som fyller 40!
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God Morgon 
#0 Jodå, här går vi alltid upp mellan 6 och 6.30 på vardagar för att hinna med allt som ska göras på morgnarna när barnen ska till skolan.
Nu har de dessutom paketkalendern att hinna med, idag fick de varsin liten spännande bok. Ludvig fick en som handlar om Birger Jarl, en historisk person som nog alla känner till har existerat, men inte många vet vad han gjorde under sitt liv. Lovisa fick en bok om en gäng tjejer i hennes egen ålder som startar en klubb.
Här har blivit aningen varmare, "bara" minus 10 nu. Jag märkte temperaturskillnaden igår kväll. Vid 22-tiden var det 17 minus, men bara 3 timmar senare runt 01 var det 13 minus.
Fåglarna är som vanligt igång redan innan det blir ljust ute.
God dagens i burken på er alla.
Sjuka o friska…Önskar jag er en fin dag.
Fina bilder …
kalt har vi 7-…..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon!
Här temperaturen stigit till -6°. Mulet så här ser det också ut att bli mer snö.
Skogen med Silver sen åka och spela rummy med en väninna hela eftermiddagen.
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God förmiddag.
-12 här och solen skiner så gott. Kaffet är drucket för länge sedan och nu sitter jag med en mockakopp dundersoppa, det går allt möjligt häromkring( sjukhuset fullt) och eftersom dottern jobbar på restaurang där det finns mycket folk så får hon dricka lite varje morgon. Vi motar Olle i grind så att säga.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Konstaterade när jag gick till jobbet har nu har även vi rådjur vid fågelbordet, Inte bara i gryningen utan detta var vid halv nio. Ska se om jag kan sätta upp ett hönsnät runt så att det blir svårt för rådjuren att komma dit. Hindrar ju inte fåglarna.
Fy sjutton vad det snöar. Inte kul att behöva ge sig ut på vägarna nu för att köra hem. 
Jag är ledig i morgon så då slipper jag ut på snöhala vägar.
Ha det gott allihop.
Zabelle
Ahrrrggg…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Snöar här också. Tycker inte om…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Hejsan!
Allt som skulle göras idag är gjorda,
nu kan man ta det lugnt i soffan. 
#20 Vilka fina bilder du fått i dimman! Verkligen!
Och då det är en del om rådjur redan i tråden så passar det att jag lägger in en bild härifrån.
Bilden tagen med mobilen genom fönstret nu på eftermiddagen. Tur jag putsade fönstren för ett tag sedan! 
Jag är så trött på rådjuren så jag vill inte ens fotografera dem. Jag fattar inte. Jag bor mitt i stan, men vår trädgård är fasiken som värsta skogen när det gäller djurlivet. Snart hittar jag väl älgar utanför trappan också.
#22 Ja jag skulle råda dig att titta minst två gånger innan du går ut…hungriga älgar är inte att leka med! 
Ryktet sprider sig fort bland de vilda djuren att du har fin mat i trädgården! 
Jag ska sätta upp staket! så det så
#24 Det är rätta takter!! 
Å så vackra bilder härovan!!!! Men så varmt ni har, här är det kallt kallt. Idag fuskade jag med alla lager när jag gick från jobbeet och det straffade sig
. Jag blev genomfrusen och nu en obehagskänsla på ryggen, blir lite ont.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jättefina bilder, inte sjutton kommer det några rådjur hit inte
Du får gärna ge dem min adress Asta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#28 - eller så får du komma hit med fyrhjulingen och hämta dem.

God kväll!
Vackra bilder Peter och Anders
Kollade nyss temperaturen, från 16 minus i morse och 13 under dagen så är det nu 9, det tackar jag för.
Ha det gott alla!