Irriterad
Idag har vi inget vatten i kranarna.
Vi bor i ett radhusområde med kommunalt vatten. Alla hus (utom 15 st) är friköpta. Alltså äger man sitt hus.
Vi har en förening som inte är en bostadsrättsförening utan någon slags villaförening där min aktive man man är ordförande
Jag ringde vattenverket i Göteborg som talade om att det var en läcka i ett pumpaggregat och man jobbade med felet.
Vad gör grannarna? Jo, de ringer till oss (min man jobbar idag) och undrar varför det inte finns något vatten
Första samtalet kom halv nio. Kanske inte så tidigt men man kanske gillar att sova.
De ringer om allt möjligt. I somras var det en som ringde för att fråga efter lampa till trädgården för hans belysning hade slocknat
Det har gått ut information om att vill man påtala något så gör man det lämpligen med en lapp i vår brevlåda, mail eller på hemsidan.
Han blir ju aldrig ledig. Det ringer på telefonen och dörren titt som tätt om allt och ingenting. Inte undra på att den gamle ordföraren ville sluta.
/Maria
Ja!!Inte lätt o vara populär…Det är väl som så att dom söker lite kontakt..Så tycker dom det är trevligare o knalla över till er.Påtala felet o en pratstund..
Vad jobbigt o vakna o inte ha vatten..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tyvärr är det inte alltid lika roligt. Eller trevliga samtal.
Förra kalla vintern så var det hur mycket ilskna klagomål som helst för att de gamla termostaterna på elementen inte fungerade.
Men då får man ju faktiskt som husägare köpa nya…Man är ju sin egen fastighetsägare så att säga.
Svårigheten är att flera av de gamla i området har från början varit hyresgäster och sedan köpt loss sina hus och de lever väl kvar i att det bara är att ringa som de kunde göra när de hyrde.
Nu ska jag inte gnälla för mycket för de flesta är ändå väldigt trevliga. 
/Maria
Sådant kan man verkligen irritera sig på! Och det är ju inte lätt att vara för snorkig tillbaks heller när det gäller grannarna.
Det kanske borde vara en punkt på dagordningen, att ta upp på nästa årsmöte i föreningen? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det har varit en punkt på dagordningen i flera om gångar
/Maria
bumbleboo.Vist kan jag sätta mig in hur ni upplever detta. För om jag förstår så har ni bara det allmänna på gatan som föreningen står för o alla skall vara med o greja med…
Svårt det där när man går från lägenhet till ägande…
Men det är kanske bara o sätta ner foten.
Stora bokstäver vad din man skall vara behjälplig med..Svårt läge.kan jag tänka…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Folk är nog ganska bekväma..vill helst att andra ska ta itu med saker. Inte alla..det finns bra grannar också, men jag tror många är så nuförtiden!! Det enda man kan göra..är att säga ifrån! 
Ja, det gäller nog att säga ifrån ordentligt.
Förövrigt så kom vattnet percis nyss. Så nu slipper jag sitta i växeln och svara på vattenfrågor
/Maria
# 7
Haha..du är kanske för snäll, bumbleboo ?