Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 994 ggr
[Sisa]
0

1970

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur minns Du ditt 70-tal då ?

[GunillaF]
0

Fick tre barn, gifte mig, byggde hus, utbildade mig + en massa andra saker. Det var nog under 70-talet det "hände" mest för mig.

Bergspuman
0

Jag var ju barn under större delen av 1970-talet. Fick mina tre yngre bröder 1970, 1972 och 1976.

Pappa och mamma skilde sig. Mamma träffade ny man som blev min styvfar. Vi flyttade, till ett område där jag alltid vantrivts. Jag vägrade gå i skola där och skaffade mig aldrig kompisar där.

1978 separerade min mamma och min styvfar och då blev livet outhärdligt dystert igen. Tror jag fick min första depression det året när jag tänker efter. Ingenting var kul. Ingenting var roligt igen förrän ungefär 1 år senare.

Anders 50
0

Jag gjorde militärtjänst hela året 1971, det var väl det enda som hände utöver det vanliga.

1973 började min bana med skogsmaskiner, den första var en BM Volvo SM 868. En gul fin sak!

Stränga vintrar var det på 70-talet, 75-76 var det säskilt mycket snö och kallt.

Det var djupsnö och blev skare på vårkanten som inte höll för rådjuren, men räven sprang lätt uppepå, och höll på att utrota rådjursstammen här.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

71 Flyttade jag till Frankrike  och fick två barn varav 1 dog. Hade Eta i hälarna och levde James Bond liv he he. Nu skrattar jag men det gjorde jag inte då. Men hade ett bra liv ändå, man vänjer sig vid allt.Vi rörde på oss mycket..åkte runt och hade barnen med oss. Näst äldste sonen har mest minnen därifrån utav alla barnen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.