Sängvärme
" Kall är sängen utan sängkamrat "
Duntäcke..elektrisk sängvärmare..stor hund..flera katter..eller kanske mänsklig sängvärmare..
Hur varmt sover Du ?
Så pass att jag sover i trosor under ett tunt täcke. Ute -12.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
I sovrummet försöker jag ha 17-18 grader. Det är så skönt att få krypa ner under duntäcket då. Jag sover dåligt om jag har varmare.
Sover med öppet fönster året runt. Hunden värmer upp sängen innan jag går och lägger mig och sen hjälper 2 stora ragdoll till att hålla värmen resten av natten.
Maken har sin sänghalva för sig själv och vi andra 4 trängs i min. 
Ska tillägga att det är jag som varit motståndare till att ha djur i sängen… 
Zabelle
Jag har kallare i sovrummet än i resten av huset och oftast så finns det en eller två katter i sängen.
Och hunden skulle knappt få plats i en egen säng….så han är portad!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Härliga sängvärmare ni har!
Kryper under duntäcket med öppet fönster! 
Har duntäcke, fast inte det allra varmaste. Har gärna strumpor på mig innan jag somnar så fötterna hinner bli varma. Sover i bomullsnattlinne så här års, annars en tunn sarong.
Duntäcke i bland 2 täcken.har inget husdjur, men mannen tätt intill
Ca 18 grader i sovrummet,har alltid en vovve i sängen,den andra hoppar bara upp ibland,och det tar inte många minuter förrän han är nere igen,för det blir för varmt både för honom och mig,har ett vanligt täcke eftersom vi har kaminen i rummet intill
,bara detta är för varmt för mig,men han gillar att mysa såhär då och då
Jag har samma temperatur som det är ute eftersom jag ligger utomhus dom flesta nätter på året. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#9 Hårding!
Varför ?
Spelar just nu ingen roll om jag har det varmt eller kallt när jag sover. Har såna klimakterieproblem så det går inte att stå ut med att sova när det konstant är fel på termostaten!
Än för varmt eller kallt.
Hur man än gör passar det inte.
Inte min kropp iaf.
Sover med en varm kärbo ibland.
Där emellan mina Jack Russel terriers.
Dom är som små kaminer.
# 8
Ser så himla mysigt ut..
# 9
Lite svårt att förstå..hur du kan sova ute ? Undrar som Anders..varför ? 
Jag sover under ett täcke ocn en filt, har fönstret öppet för det mesta ohc blir det kallt så lägger jag på en extra filt. Och så har jag Charliekatt under täcket,han är varm och skön han 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Sommartid sover jag under mitt härliga myggnät för då vill jag ha balkongdörren öppen och vill slippa ettriga flygfän som tar sig in! 
Jag gillar att sova svalt, men inte kallt eftersom det skulle kunna bli farligt för mig som diabetiker med dålig blodcirkulation.
Vi har 18° i sovrummet och jag har ett riktigt tjockt, varmt täcke. Dun funkar inte eftersom jag ibland blöder rejält från dialysaccessen och duntäcken är mycket svåra att tvätta.
Senast i lördags natt blödde jag ner hela sängen, mitt täcke, kudden, bäddmadrassen, lakanet och min t-shirt var stel av torkat blod.
Vintertid har jag alltid tjocka strumpor på stumparna som annars är mycket svåra att värma upp.
# 15
Jag beundrar dej mer och mer för varje dag, Peter..att Du orkar vara så positiv, som Du är..
Jag har ju två val, endera göra det bästa av situationen eller ge upp kampen. Det senare har aldrig funnits med på min karta, så det slösar jag ingen energi att ens fundera över.

#17 Den inställningen skulle alla ha!
Många sitter ju bara och ömkar sig själva!
Håller med Anders..varför ger vissa människor upp och en del inte..
Det vet jag inte, man kanske föds med olika karaktär även på det området, men sedan danas man av sina erfarenheter och sin miljö också tror jag.
Jag har ett obändigt tålamod när det gäller att lösa problem, medan exempelvis min fru ger upp direkt när det tar emot med praktiska ting.
Hon har istället ett obegripligt tålamod med teoretiska grejer, som jag ibland släpper innan jag ens börjat.
Har man en familj att älska..roliga intressen..ett fint ställe att bo på..då är livet verkligen värt att leva!
Alla kanske inte har det så..
eller kanske inte ser, det dom har omkring sej..
AnnL..Hårding!!
kan bara hålla med…
Nu fick jag en elak bild i huvudet…AnnL-förlåt mig…
Har ingen värme i sovrummet o fönstret har inte varit stängt.. Jag har min bit av sängen.Kan ju vara himla kalt när man kryper ner. Men man får snabt upp värmen.
Djur i sängen-Nä. Bara de som man inte ser o så sambon då.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag vill ha kallt i rummet o varmt i sängen, helst så lite kläder på som möjligt men när jag lägger mig så kan det bli både t-shirt, tights o tjocksockar…under 2 täcken + en 22-kilosvovve nere vid fötterna…o så min älskade riskudde då. Men vädringsfönstret måste vara öppet…det blir nog dålig luft om jag sover där själv o med en Guben + en stor hund så… Särskilt under älgjakten då Tassa tuggar älgskånkar dagarna i ända…täcket fladdrar o möbler flyttar sig. 
Katterna får sova i tvättstugan nattetid för de vill ha frukost vid 02:30 på morgonkvisten annars. Nog för att jag oftast är vaken då men jag vill *inte* stiga upp då!
# 10,12 När jag träffade min sambo för över 10 år sedan sov han ute om nätterna. Jag tyckte också det lät väldigt konstigt. Men jag provada att sova ute tillsammnans med honom och upptäckte att det var väldigt skönt och att jag var utvilad på ett helt annat sätt på morgonen.
Vi har byggt ett ordentligt litet bo av pressening som vi kan ha en långsida öppen på och en kortsida och rulla av taket på sommaren. Ordentlig madrass som vi lagt pressening om. Sen har vi vanliga sängkläder med någon extrafilt på vintern. Det enda vi har på oss är t-shirt och en mössa och dra ner över huvudet. Silver har sitt egna isolerade lilla krypin sidan om oss.Han älskar att sova ute. 
Jag sover bättre och är mer utvilad när jag sover ute. Och jag fryser inte även om man kan tro det.
Men gränsen går för mig vid ca 3-5 minus då går jag inte ut men ambon gör hur kallt det än är.
# 22 Du är förlåten chik. 
#24 Ni verkar ha det mysigt!
Att du känner dig utvilad det förstår jag, man mår ju bättre när man är utomhus även i vaket tillstånd!
Men hur är det med knott och mygg på sommaren?
# 25 Knott har vi inga men mygg. Då lägger vi ett myggnät över bädden. 
Jag har ju maken. Han är en varm kamin så ibland blir det för varmt under täcket. Jag brukar vela en hel del innan jag bestämt mig om jag skall ligga under eller över täcket.
#24 Låter mysigt. Vi sover på vår inglasade balkong ibland (även vintertid), under täcket är det riktigt varmt och skönt!
# 24
Verkar väldigt mysigt..men annorlunda. Undrar om många människor gör så..utan att vi vet ?
Förstår att Silver gillar detta..
inlindad i en varm tanke,,
blir drömmen full av sång *ler*
men,sover gör jag ..väldigt barfota,under ett tjockt täcke
året om,ett fönster på glänt,eg. inte lägre temp. i sovrummet (?)
ibland om vintern kan jag ha en t-shirt
och om det är ganska kallt/ på "vandrarhem" o likn,oxå strumpor
ute,eller under stjärnorna,sover jag inte ..regelbundet :- )
det är härliga minnen *ler*
penke