God morgon!
Nu har jag sedan en tid tillbaka fått sova ut på morgnarna och jag känner det behövdes. Jaha nu är det Lördag och ni som arbetar kan ta det lugnt och vara med gubbe och barn.
Kanske planerar inför julen eller för resa till varmare nejder.
Önskar er en finfin helg.
Maldiverna
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Christine och alla ni andra som kommer hit.
Min vana trogen så blir det Loppisbesök idag också
/Maria
Godmorgon!
Här har det snöat ordentligt inatt så det blir att fortsätta att skotta snö en stund till. Just nu är det kaffepaus! 
Ha det bra på Loppis och med allt annat ni tar er för idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det ligger säkert 15 cm snö här hemma också och det gillar jag INTE
/Maria
God morgon! alldeles vitt ute
och det snöar.-2.1 gr.
men det blir nog en vända till loppis i dag.
Godmorgon!
Visst snöar det men jag har inte så mycket emot det.
Rättare sagt, jag finner mig tåligt i det väder som presenteras för vad annat kan jag göra???
Men jag går nog inte ut idag, känner inte för det. Ska baka och småpyssla och kanske träna lite på innecykeln. Och så bada, och kolla på deckare och lösa korsord. Mina vanliga lördagsnöjen med andra ord 
God morgon. Här är också snö, och även om Bergspumans inställning till vädret är den helt rätta sällar jag mig ändå till Bumbleboo och tycker INTE om det.
Här ska vi städa färdigt vardagsrum och kök nu när vi kunnat flytta tillbaka möblerna till köket. Vi ska handla, vi ska åka och hälsa på mamma och så ska vi försöka laga till något gott där vi ska använda något av allt fint kött vi har i frysen.
Godmorgon, här har jag haft sovmorgon. Det blev sent igår. Efter mat, kulturnatt med bla härlig blues, såg vi Idol i efterskott ohc så något annat. Det är skönt med sovmorgon!
Jag sällar mig till dem som säger att de inte gillar att det snöar. Det ska tydligen bli jättekallt och snö till veckan. Ovanligt tidigt. Jag tror att förra vintern knäckte min vinterlust, men det kommer väl tillbaka framåt jul. Idag ska jag faktiskt ta fram någon ljusstake i förskott, det är det många andra som gjort. Men först ska jag jobba en stund, blev inte färdig igår
- just nu är det en period med mycket arbete.
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Dagens!
Mulet, -5 o grådisigt, blåser litegrann. Håller mig inne idag, känner mig grinig o stel…snö att vänta? Sov dåligt inatt trots 2 glas vin el rättare sagt sov gott fram till morgonkvisten som vanligt. Sedan vaknade töserna redan vid halv 6…de vaknar *alltid* tidigt på lördagmorgnarna, undrar varför!? 
Har iaf löst middagsproblemet, kom ihåg att vi borde ha kvar en hel påse med pangasiusfiléer. Så ikväll blir det stekt fisk med svampsås o mer vin!

Sol o värme drar faktiskt just nu, det är för lite snö o helknäppa temperatursvängningar…min kropp gillar det inte alls! COOP hade ngt erbjudande om kulturresta till södra Spanien som lät mysig o inte alltför dyr heller. Men…har man inte ens råd att gå till tandläkaren så får man hålla sig på mattan här hemma! Får städa ur bastun… 
Ha en fin lördag hörrni! 
God Förmiddag får jag väl säga..
Då jag glider in för o önska er en fin dag.Loppis o snöskottning..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu snöar det riktigt rejält här!!!
Hej alla!
Ha en riktigt bra dag/ kram
God dag! Här snöade det i natt men nu verkar det töa 
Hej härinne!
Jobbade igårkväll..en liten fest då jag kom hem..och en lång sovmorgon idag.. Då jag sen kollar ut genom fönstret..snöar det..härligt..
Ha en bra dag!
Här är det tö just nu så snön är på väg bort.
God middag
snö ja…
och kallt brrrr… vi glömde att sätta igång värmepumpen i gårkväll 
Men nu brinner det äntligen i kaminen och tempraturen inne har stigit från 14 till 18 grader så det tar sig.
Ha en fin lördag alla! 
Usch då!
God eftermiddag 
Här har det kommit minst en decimeter nysnö och jag har varit ute och kört bakhjulsdrivet i den, rätt kul faktiskt om man bara håller tungan rätt i mun (jag kör dubbfritt och däcken är säkert 4 år gamla). Nejdå, det går fint om man kör som förutsättningarna kräver.

Här jobbas det idag, vi håller på att montera in en ny köksfläkt och den ser dramatiskt annorlunda ut, så det är mycket sågning och annan anpassning i skåpet ovanför spisen. Kryddskåpet är ej mer, så vi får hitta på något annat till dem.

# 17
Finns jättebra lådor..för kryddor! 
God kväll!
Snöade i går kväll. Idag är det bara slask.
Efter 6 timmar utomhus på rallylydnads tävling har jag tänt ljus i hela huset för att få upp värmen. Vi placerade oss som nr 10 bland 22 startande. Så jag är jätte nöjd.
Ha en skön kväll. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#18 Vi har en kryddlåda bredvid spisen. Helt perfekt
/Maria
#19 Grattis! På övre halvan brukade jag också vara nöjd förr! Man skulle ha fler bakom sig än framför sig i prislistan. Då hade man inte misslyckats, vad man än tävlade i! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#19 Heja! Grattis! 
# 19
Grattis från mej med..puss till Silver..
#19 Grattis! då gick du åt rätt håll den här gången
.
Zabelle
#18, #20 Nja, att ha kryddorna öppet är inget för oss. De blir snabbt flottiga när de står så. Vi vill ha dem i skåp. Nu har vi omplacerat en del grejer i skåpen närmast vid sidorna om spisen så att kryddorna får plats på nedersta hyllan i ett av dem.

Grattis Silver!