Jag längtar efter julen!
Faktiskt gör jag det! 
Längtar efter att få planera den, gotta mig åt goda maträtter, leta recept, tänka ut pyssel jag vill göra. Godis jag vill göra.
Känna dofterna. Hänga upp en apelsin med kryddnejlikor i fönstret. Placera ut mina små tomtar överallt i lägenheten.
Längtar DU efter jul?
*Suck* nej!
Jag har snart kastat bort, eller gett bort alla mina julsaker, jag tycker inte om att baka eller göra godis, och göra en massa julmat längtar jag inte heller efter trots att jag gillar att laga mat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja, jag längtar faktiskt. Jag älskar julen och myset som hör till. Det är sällan så harmoniskt hemma som sista veckorna innan jul, det är som att julefriden verkligen sänker sig över oss.
Nästa torsdag ska jag ha heminredningsparty med julkollektion och då ska det bjussas på glögg och glöggtapas. Det är ju så himla roligt att leta recept och planera =)Jaaa, jag längtar!!! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Kunde hoppat över julen.
Känner att jag inte hinner med allt pyssel, pynt, julbak och stressa med julklappar. Eftersom jag jobbar och har långa arbetsdagar hittar jag inte riktigt "julefriden" mitt i allt som ska ordnas inför julafton. Vi ska ha hela familjen hemma då, 17 personer….
Men sen, dagen efter julafton kanske jag kan känna lite julefrid 
Zabelle

Grejen är att vi inte gör så stor grej av det. Vi pyntar en kväll, alla hjälps åt. Vi gör det godiset vi hinner och gillar. Vårt största mys består av att lyssna på julmusiken och dricka glögg medan vi pyslar med det vardagliga =).
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag brukar bjuda in 2-3 väninnor varje år till en pysselkväll, då äter vi en bit mat och pysslar lite. Då gör jag oftast julstubbarna, varav en stor är till min pappa.
Men i år vet jag inte hur jag ska göra. Har litegrann tappat lusten, det är det där med min kritiska väninna som spökar. Hon har synpunkter tamme f-n på allt i mitt liv.
Kanske bjuder in särbon istället… så kan vi stå och kladda lite med degar och så vid köksbänken!
Jag älskar också julen. Trotts att det blir extra mycket jobb med bak och sånnt!
#5 Jag blir nyfiken. Vad är en julstubbe?
#6 Då menar jag en godisrulle av mandelmassa som jag dränkt in i rom eller konjak, blandat med hackade nötter, russin och cocktailbär och glaserat med smält blockchoklad. Grymt gott 
#7 Det är jättegott att stoppa i nogat i mitten 
Zabelle
#7 Jaa. Då vet jag. Brukar göra flera sådana jag också. Det är jättefina pressenter att ta med om man blir bortbjuden också!
#8 Tack för tips - det måste jag testa! 
#9 Min f d make kallade dem för - tja, censur … men som det de kan likna i färdigt tillstånd 
#10 Hahaha…Jaa, när du nämner det så!

Jo..visst längtar jag efter Julen!
Julen är en speciell högtid..full av förväntningar..
Visst längtar jag till jul! Men det blir inte så mycket pynt som förr, det blir mest i köket och i vardagsrummet. Och RIKTIG gran! Den är alla redan utsedd!
Funderar på att göra lite julgodis i år nu när man har tid.
Och PUMAN! Skit i din s.k. väninna…kladda med(på) särbon istället….måste va mycket roligare! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Längtar inte efter julen, men längtar efter den ledighet jag tänker ta ut kring jul!
# 13
Julgodis..mmm..låter gott! Delar du med dej av receptet ? 
Nja, julen är kul, men jag kan inte påstå att jag längtar till den. Det betyder ju egentligen bara att den är över fortare.
Jag skulle gärna tona ner det hela till att jag ser fram emot julen, men också till slutet av februari och mars nä det börjar hända saker i mitt terrarierum.

#15 Skulle det gå så långt så….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tycker om julen med alla ljusstakar och tomtar som jag satt ut lite varstans.
Älskar att laga mat så jag tycker det är roligt att laga en massa gott till jul. Sen är det bara jag, sambon och ev. dottern julafton. Sen har vi en väninna och hyresvärden en dag så det blir ingen hysteri med en massa folk och julklappar. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.