Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 2606 ggr
[Sisa]
0

Flirt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att flirta är ett effektivt sätt, att avväpna ilskna medtrafikanter! Om någon tutar, eller visar fingret..så svara med en slängkyss..

Hur gör Du ?

Bergspuman
0

Å, jag flirtar dagligen för att få som jag vill ha ha ha! Skrattande

chik
0

Kör på eller över dom!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Skoja!!!!! I bland så kan jag använda fula ord om mina med trafikanter.Men för det mesta är jag lugn o listig…

När jag jobbade hade jag firmabil o körde Många mil om dagen i stad o landsväg o då får man kanske lite fula grejer för sig.När man inte har tid o stå i långa bilköer..Skäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag åker taxi så det överlämnar jag åt chauffören, det som är bra med dem är att de kan åka på trottoarerna (om det är färdtjänst) hihihi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Jag är alltid lugn och sansad bakom rattenSkrikandes Skulle aldrig drömma om att peka finger eller dylikt…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Anders 50
0

Vinkar till arga trafikanter, det är så avväpnande!  Skrattande

Själv bara svär jag på andra som inte ska vara ute i trafiken, visar aldrig fingret eller hytter med näven.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Jag hytte faktiskt med näven igår, blev så arg på en bil som körde för fort i slasket och stänkte ner mig!

[Sisa]
0

# 7

Det har jag varit med om flera gånger..är därför alltid noga med, att hålla ut svängarna då jag kör om gångtrafikanter och cyklister..det gäller att tänka sej för..något som folk inte verkar ha tid till nuförtiden..Skrikandes

[peter54]
0

Nja, jag vet inte om jag har förmågan att avväpna med vink, flirt eller leende i såna situationer. Jag har rätt kort stubin i såna lägen och ger nog oftare tillbaka med samma mynt.

Det har hänt ett par gånger att jag följt efter någon som burit sig riktigt illa och felaktigt eller ojuste åt och när de till slut stannat har jag tagit ett snack med personen ifråga.

Jag gjorde så för ett par år sen när en medelålders kvinna på cykel struntade i högerregeln och skrek svordomar och gav mig fingret i en korsning där det var rätt halt och jag hade svårt att få stopp och gled ut i korsningen trots snigelfart.

Hon hävdade först att cyklister alltid har förkörsrätt i möten med bilar i korsningar oavsett högerregel. Hon gav sig inte förrän en annan cyklist stannade och undrade vad som stod på och denne sa att visst, här gäller högerregel för alla fordon, även cyklar. Hon mumlade en ursäkt och försvann iväg.

[Sisa]
0

Tycker också att fotgängare som ska över ett övergångsställe är rätt nonchalanta..vissa vet verkligen om sina rättigheter..Skrikandes

Bergspuman
0

Ja! Det finns medtrafikanter på alla fordon och av alla slag som skiter i sina skyldigheter!

Jag är visserligen inte bilist, men både cyklist och fotgängare.

Tycker jag ser representanter för alla 3 kategorierna som beter sig klumpigt.

Som cyklist ska man: Ha fungerande lyse fram och bak, iaktta högerregeln, cykla på billeder på höger sida, ge tecken med armen när man ska svänga, iaktta allmänna trafikregler. Inte gärna cykla i värsta vinterväglaget på billeder. Farligt!

Som fotgängare ska man: (Helst) ha reflexer, gå på vänster sida på billeder samt på kombinerade gång- och cykelbanor såvitt skyltning inte visar annat, stanna till vid övergångsställen och avvakta att bilisterna släpper fram en, iaktta allmänna trafikregler.

Som bilist ska man: - Det får ni som är bilister och har Körkort fylla i, jag har inte det… risk finns att jag skriver något som är fel.

[Sisa]
0

Som bilist ska man ta hänsyn till alla medtrafikanter, hålla hastigheter, vara försiktig vid omkörningar, kunna stanna för hinder och kunna köra i en rondell..

Att ta det lugnt och inte stressa är viktigast!! Glad

evrekaw
0

Jag avskyr alla EPA-traktorer som blockerar Alnöbron i rusningstrafik var eviga morgon…Skrikandes

Men… som pensionär ska jag köpa en EPA-traktor och köra i snigelfart överallt där folk vill hinna till jobbet. De som kör idag lär vara i mogen ålder då och vija hinna i tid till jobbet…

Hämnas…? Nääääääääää….OskyldigTystOskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."