Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1005 ggr
chik
0

curlingförälder!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är ni det??

såg ni programmet som går i TV.?

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

""Ung o bortskämd!!! Eller älskar man sitt barn så man vill göra livet bara så lätt??

zabelle
0

Jag såg programmet och är fortfarande lite chockad att det finns så korkade föräldrar.

I mina ögon är det närapå barnmisshandel att inte lära sina barn någonting alls. De är i 20 års åldern och har aldrig handlat, städat, lagat mat eller tvättat själv…

Zabelle   

Bergspuman
0

Inte sett. Men tycker det är förfärligt och verkligen att göra sina barn en björntjänst. Va' skulle dä gå öm alle gjorde så???

Cristine
0

Jag hörde det från dotters rum, vilken idiot till pappa hur ska det gå för henne om han faller bort.Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Jepp, jag o Guben satt o såg det tillsammans…o ojade oss!

Nog för att våra barn är lite bortskämda, det sticker jag inte under stol med *men* vi passar inte upp dem! Sonen vet vad det innebär att städa, laga mat o tvätta, för det har han fått prova på.

Töserna får än sålänge plocka undan på sitt rum o hjälpa till att duka fram vid middagen men det börjar dra ihop sig för dem med. De gör dock ofta frukost o mellis själva, riktigt duktiga när ingen vuxen är i närheten. Skrattande

Handha pengar är ett problem dock. Sonen går ju skola inne i kommunsamhället numer, så han kan handla själv det han vill ha nu när han får sitt barnbidrag. Dock oftast kläder o det beställs över IN. Flickorna däremot åker skoltaxi o får inte lämna skolan så oftast köper vi deras lördagsgodis när vi är på affären o handlar.

[Asta]
0

Jag har visserligen inga barn, men jag anser att en av de plikter man har som förälder är att förbereda sina barn för tiden när de ska "lämna boet". Och et är en stor otjänst mot barnen om man inte har gjort det.

Att göra allting tråkigt eller otrevligt åt dem kan förstöra dem för livet. Jag har sett sådana exempel. Bortskämda barn som inte klarar av att bli vuxna någonsin.

[MargaretaA]
0

Jag har inte sett programmet, men min teori om hur fenomenet "curlingföräldrar" har uppstått från början, är att dagens föräldrar som har så lite tid för sina barn för att de jobbar jämt, "curlar" dem som någon form av kompensation. De har dåligt samvete för att de inte hinner med sina barn på det sätt de önskar och så blir det helt fel alltihop.

Barn är suveräna på att snappa upp föräldrarnas skuldkänslor och är inte sena att utnyttja det på olika sätt. Obestämd

penke
0

sett 5 minuter..
 de är ju "lika dumma" som i tex. lyxfällan !!
 fast…det kanske har ett samband Obestämd
men,får de vara med i teve och kanske vinna ett pris så..
 i en del andra "lek-program" ska man oxå ..skämma ut sig (?)
 för att vinna.

säger som ni andra,att inte lära ungarna basala kunskaper
 är ju att lägga krokben för dem senare i livet
 vem ska curla dem resten av deras liv ?

Jag minns några kompisar,när vi/de nyss flyttat hemifrån
 handla kunde de,tvätta njäää,laga svårare mat är bre en smörgås o koka kaffe nopp.då var det Tio-minuta eller desperat bli i hop med första ….. tjej,att laga mat åt dem
 fler än tre celler i skallen på´na,tröttnar hon fort.
(såklart samma omvända kön)

oki,nu för tiden finns micro ,till mammas lådor
 eller annan Ohälsokost
= nya teve-program…bigest looser

penke
så Himla duktig själv *skratt*

Maria
0

Själv blev jag på ett sätt "curlad" eftersom min mamma ville göra allt på sitt eget sätt. Hon var hemmafru och hemmet var "hennes"

Jag kunde ingenting när jag flyttade hemifrån. Jag hade aldrig ens bäddat min säng, långt mindre lagat mat eller tvättat.

Hon bredde mina mackor och jag gick till och från dukat bord.Förvånad

Fast det blev folk av mig med…Flört

Stackars min man säger jag bara i början. Jag gnällde och grinade över allting.

Vår son däremot var fullärd när han flyttade. Jag var jättenoga med att han inte skulle få det som jag.

/Maria

chik
0

Maggan inte dåligt samvete från de två föräldrarna.Inget barn på dagis.

Hemma fru..är Moden till ena barnet o hon skulle inte kunna tänka sig o dra upp ungen på morgonen för att lämna på något Dagis…Cool..stackas barn..Hur klarar dom sig om Dom blir ensamma??hemska tanke.

O det fins tydligen många sådanan här barn ute i etern.

[MargaretaA]
0

ja jag såg ju inte programmet… men det låter båda illa och svårförklarligt FörvånadSkrikandes

[MargaretaA]
0

ja jag såg ju inte programmet… men det låter båda illa och svårförklarligt FörvånadSkrikandes