Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 892 ggr
chik
0

Böda camping.

Sitter jag o ser på.

o jag tycker det verkar mysigt.

Du!!camping något för dig?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Campar gör jag gärna..men jag vägrar sova i tält!! Tungan ute

Maria
0

Vi campar ju på ett sätt när vi paddlar varje midsommar i Dalsland men då ligger vi i vindskyddFlört

/Maria

Cristine
0

Sista gången jag kampade var med mina föräldrar och äldste sonen med hans familj. Sonen hade husvagn så och jag tror mina föräldrar fick plats där också så det var jag och barna som skulle sova i tält och det hade jag längtat efter sedan jag kom hem från spanien. När mina föräldrar plockade fram dynor och sovsäckar från 40 talet så blev jag betänksam men de fJag vaknade mitt i natten och hade så himmla ont i nacken och ryggen, märkte då att det inte fanns någon luft kvar i dynan alls och att jag hade en sten under nacken och en i ryggen, sedan frös jag så jag skakade och då jag tittade med ficklampan såg jag att bomullen som var insydd i rutor låg i ett hörn så jag kunde se genom tyget.Rynkar på näsan

Resten av natten ihopkrupen i baksätet på bilen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Förr campade vi mycket. Men nu för tiden så är jag för bekväm. Jag vill inte längre sova på marken om jag inte måste.

Det känns lite farligare nu för tiden än det gjorde förut. Men det är klart, långt ute på fjället eller så är ju en annan sak.

Toyan
0

Det var många år sedan jag campade nu,  sista gången 1989 i juli var det.

Åkte med en väninna till Halmstad, vi hade tält och sovsäckar med oss och tyckte det skulle bli kul.Glad

På vägen ner började det att regna och blåsa och det fortsatte hela kvällen. Vi var på en restaurang och tittade på en show och så åkte vi till campingen vi bestämt oss för.

Sätta upp tältet var bara att glömma då regnet öste ner och det var halv storm, så vi gjorde det så bekvämt som möjligt och sov i bilen, det var ju varmt och torrt.

Sov som stockar till kl var över ett på em, vaknade av att folk passerade bilen på väg till strandenSkrattande

Anders 50
0

Raggar Olsson är min favorit!!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Det ska va husvagn..

Vi har haft husvagn och campat mycket, men sålde vagnen förra året. Kan sakna den ibland.

Ofta tog vi vagnen på helgerna och var ute och vandrade längst skåneleden. Favoritstället är Söderåsen.

Zabelle   

chik
0

Idag är camping inget för mig.

Men mysigt ser det ju ut.

Men i början på 90talet då campade vi när vi stress åkte till n Norge en resa på ca 280mil.

Tält, combicamp, husvagn.har vi testat..

Vet en gång lite utanför Pite, Då varnade det på radion om en björn.Inte roligt o ligga i tält…

Men stuga kan jag fortfarande tänka mig..

Bergspuman
0

Nä campa vill jag inte göra, men jag skulle jättegärna vistas i närheten av den där ljuvliga havsviken ändå!

Tält bara helvägrar jag, inte velat tälta sedan jag var barn.

Vi åkte på någon kick-off med jobbet för ca 10 år sedan, då skulle vi bo i s k militärtält, man fick ta med sovsäck och rulla ut den på en brits. Nog absolut taskigaste nattsömnen jag haft i mitt vuxna liv. Efter det NO NO NO till sådana uteupplevelser.

[peter54]
0

Nä jag campar inte nuförtiden, det har blivit näst intill omöjligt att ta sig upp från backen för mig.

Jag har nog inte campat på riktigt sedan 1987 när jag bodde i tipi i Chignecto, Nova Scotia, Kanada under 8 dygn i tiogradig kyla. Jag var den ende av oss tre som inte frös - Helly Hansen-ställ och dubbla sovsäckar.

Glad

Till sommaren ska vi nog prova en helgtur i tält med barnen för att de ska få prova på.

MaMaMade
0

Tälta är underbart…fast helst uppe på ett fjäll el ute i skogen! Tyvärr tillåter inte kroppen vare sig mig el Guben att ligga på tunna liggunderlag på marken numer. Vi är sugna på att gå Ammarnäs-Hemavan igen, med barnen men då sover vi nog i STF-stugorna.

Vi älskar husvagnsliv men fick lov att sälja iväg vår älskade "Frigge" då ekonomin började bli ohållbar. Hoppas att vi kan få råd till en ny, må Guben få ett jobb, det var jobbigt i somras när Minstan grät efter vagnen… Gråter Iaf är en husvagn suverän om man vill komma iväg snabbt (packade den alltid färdig med kläder o torrvaror till försommaren), det gör det lätt att utnyttja lediga helgen under den period när man inte har semester. Billigare hyr på campingar jämfört med att hyra stuga också, resan måste man ju göra i vilket fall som helst. *Saknar*…!

Maria
0

#11 Vi har uppblåsbara madrasserGlad

/Maria

chik
0

PeterFörvånad Vilka minnen du delger oss….

Liggunderlägg Ner kommer man..Men det är ju o komma "upp!!!

MaMaMade
0

#11 Sådana orkar man inte dra med sig när man fotvandrar… Obestämd