Idag är det ju ingen vanlig lörda eftersom det är helgdag.
Men annars gör jag ofta följande: Sover länge, åker ner på stan och shoppar, har tvättstuga på kvällen, lagar mat, löser korsord och tittar på deckare på TV. Då särbon lördagsjobbar, träffas vi oftast först på söndagen.
långfrukost framför TVn, promenad i skogen med hundarna, göra dagens inköp, fixa något gott att äta och dricka till kvällen och sedan sitta i soffhörnet och mysa med gubben. 
När han jobbar får jag göra det ensam.
..samma här..när han jobbar, får jag göra det ensam..
För mig är inte lördagar annorlunda än andra lediga dagar och jag gör allt sånt som ska eller måste göras här hemma. Tillkommer gör ibland att vi åker till någon i familjen för att fira barns födelsedagar förstås, det kan vi inte i veckorna.

Vi gör nog inte något speciellt på lördagen. Sover lite längre, men sedan gör vi nog det som faller oss in. Vilket kan vara allt från renoveringar till ingenting.
Oftast en jaktdag, men inte denna dagen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har tillbringat min lördag hos min dotter idag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har varit på loppmarknad i dag,ett kul lördags nöje
#8 Vi har också varit på Loppis. Fast favoritstället hade stängt idag.
Vi veckohandlar oftast på lördagar och då brukar vår son åka med så han också får handla på sig lite. Han har ingen bil och då kan man handla lite tyngre grejor. Vi brukar fika ihop och gå på Loppis. Träffar oftast min bror och svägerska på lördagar också.
Resten av dagen brukar bli småpyssel hemma. Jag lagar maten och min man grejar som alltid med någonting.
/Maria
Nu har vi varit iväg och ställt ljus i minneslunden. Vår lilla tradition. Man kan så klart tända ett ljus hemma, men vi går till en viss kyrkogård även för att där är så vackert. Det är en jättestor kyrkogård som är som en glesvuxen skog med höga träd. Där är backigt och där finns till och med en liten sjö - eller damm kanske man ska säga. Den är så stor att när man väl kommit in på den så ser man inte något av det som finns runtomkring. Där finns inte heller någon belysning mer än tusentals ljus som tänts den här helgen. Dte är så himla fint att gå runt där i mörkret. På en gång går man uppe på en backe och ser ner i slänten och då ser man bara massor av ljus som glimmar under en. Det är så fint!!