Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 436 ggr
Cristine
0

Nu har du.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

25 dagar på dej att handla, har du börjat?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Oj då, vad är det nu som jag bör handla?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Undrar som #1 - vad är det jag ska handla?

Bergspuman
0

Jag tror hon menar 25 dagar att handla på innan affärerna höjer priserna i december inför julruschen!

Cristine
0

JulklapparTungan ute

Barn och barnbarn ska väl ha sitt.

MaMaMade
0

Om du menar julhandeln så…nej. Vi handlar inte så mkt o har inte gjort på flera år pga urtaskig ekonomi o det har gått bra ändå. Barnen får några julklappar var o så köper vi julskinka, prinskorv, en stor edamerost + en back julmust samt ett par sillburkar. Om vi har haft råd har jag o Guben köpt ngt till hushållet o en bok var att slappa med under julhelgen.

Jag brukar köpa mig en verkligt önskad bok, ofta en kokbok, en flaska Amarula, Pringles sourcream & onion + en låda tryffel. Det är liksom min julklappstradition som jag njuter av under juldagen som är "Mammas Dag" här. Då är vardagsrummet mitt, jag bestämmer *om* o *när* TV:n ska slås på o *vad* som ska ses - hela dagen! Det ska vara tyst o lugnt i närheten av mig o så läser jag, ser TV, sover…äter tryffel o dricker Amarula o snaskar chips. Skrattande Har 3 sådana dagar över året; juldagen, nyårsdagen samt lucia-morgonen om barnen är lediga från skolan den dagen.

Mer brukar det inte bli, dessutom fyller Minstan år den 29:e o Sonen den 1/1 o så har vi nyårsafton då vi brukar äta lite extra gott. I år blir det nog älgfilén med ngt slags aromsmör…länge sedan jag gjorde rödvinssmör…o en flaska gott rött till.

Inte så stora planer alltså, vet redan vad töserna ska få o Sonen får väl ngt tekniskt samt ett par böcker…som vanligt!

[peter54]
0

Men varför har vi bara 25 dagar? Det är väl 55 dagar kvar? Förvånad

[Asta]
0

Jaha - julklappar! Vare sig det är 25 eller 55 så blir det inte någon större handling här.

#5 - Ibland kan det vara bra att behöva tänka efter lite så att man faktiskt upptäcker att man kan ha jul utan att göra av med enorma mängder pengar. Missförstå mig rätt nu, jag menar naturligtvis inte att det är bra att behöva ha ont om pengar.

Cristine
0

Förvånad Jag glömde bort december!Skäms

Virriga tanten!

Jo jag menar att senare höjs priserna.

MaMaMade
0

#7 Vi har aldrig handlat oss sönder o samman till jul. Vi tycker det är trevligare om vi kan unna oss t ex bra mat under hela året o passa på o köpa en sak när man hittar ett fynd. Men det ska iaf vara så att man känner att det är storhelg…ngt att se fram emot, särskilt då hösten är så tung.

#8 Där har jag inte hängt med alls, Cristine! Har inte läst tidningen ordentligt sedan…det vette 17! Priser på…allt?