Häxdocktor!!!
Vi har ju en tråd om Evolutionen..O vad vi skall vara glada att vi har kommit så långt som vi har gjort.
I GT 25/10 är det en Pytte notis om vad som har hänt i Burundi. Har sökt på Gt men fan inte den artiken, utan en annan likvärdig Varför har inte dessa länder kommit längre i sin utveckling? Det finns ju media där..
Blir bara så ledsen….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja jag läste om det här, häromveckan. Det är som du säger konstigt, men det tar antagligen lång tid att förändra ett synsätt som sitter cementerat hos människor. Men det är fruktansvärt att det är som det är.
Läste också om flickor som skickas ut på läger för att äta sig feta och giftasfina, de göddes med otroliga 40000 kalorier om dagen, de kunde inte annat än äta, ligga och så spydde de ibland. Fettet skulle ringla sig runt dem. Deras uppgift i livet var att vara madrass åt sin man. Minns inte vilket land det var, men i landet hade detta under en period varit förbjudet men blomstrat upp igen vid regimskifte.
Fy fy fy fy fy
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Varför de inte har kommit längre har väl att göra med att hela deras kultur, språk och identitet berövats dem av oss européer, först genom slaveri, sedan genom utarmning av deras religion, deras kultur och deras resurser.
Fy f_ _n 
Vi läser, vi gråter, vi förbannar allt det här! Men vad gör vi mer för att ändra på detta? Lämnar över tanken till andra för att lösa detta! Hur är vi då skapta? Är vi inte då lika hemska?
/kram
Jag har alltid försökt att göra något åt detta var jag än varit, men det blir inte ens en droppe i havet när man inte stannar på plats för att göra något.
Sverige är nog ett av de länder som hjälper till mest pengamässigt, men det bör vara fler personer där sakerna händer. Jag har sett otroliga saker med handikappade i
burar.
De var som djur och kunde inte tala. Vi startade en grupp i Spanien.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Spanaren.Jag tänker lika.Men vad.Pengar löser inget i detta läge.
Peter..Dom har ju sin kultur i det stora hela.så som jag ser det.Eller ser jag o tänker fel?
Det är ju inget som skall ligga i det stora hela på Livskvalite.Men jag tycker att man behöver veta vad som händer.O detta är ju bara en droppe i havet. Med hur värden är.
Dom i de länderna lider nog inte.Dom tycker nog att vi är fulkomligt tokiga om dom hade kommit hit…
Men hur kan vi som människor tänka o vara så olika.Det har jag lurat på många gånger..
Eller vem säger o bestämmer vad som är fel o rätt…
Eller hur jag nu menar…
I det stora hela så vill jag kanske inte veta vad som händer utan för min dörr.
Utan tro att det är bara så mysigt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#7 Chik det är klart att i mina ögon sett så behöver jag ruskas om då och då för att inte leva totalt i präktigheten.
Inse att min tanke och din tanke och med allas våra tankar och engagemang så kan vi förändra hela världen.
Det är väl dit vi alla strävar för att få en enad och en kärleksfull värld!
Tack Chik för att du visar upp detta för oss alla/kram
Tack Chik, säger också jag. Vi behöver få upp ögonen mera, även om detta är jättejobbigt att tänka på.
Vi människor är olika, tänker olika..därför måste det bästa vara att hjälpa människor på plats. Men detta är en jättesvår situation, och dom flesta blundar nog för vekligheten..tyvärr..
Detta är ett svårt ämne. Själv tror jag att "vi" inte kan komma o spela Allan hemma hos de som vi tycker gör fel. Stötta de som i sitt hemland tar ställning emot sådant som gör andra illa, det är melodin. I många fall, som t ex detta fallet, är det okunskap hos befolkningen som gör att vissa samvetslösa personer drar nytta av okunskapen för att tjäna pengar.
Efter århundranden av kolonialvälde från Europas sida skulle det inte funka att vi kommer med pekpinnar. Stötta de som har insikten o hjälp till med utbildning mm. Se tiden an, tror inte att det går på ngt annat sätt. Gamla seder o bruk är *väldigt* svåra att förändra, tyvärr. 
Utbildning är ordet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag såg ju i somras hur våra flyktingar från Eritrea förundrades över det mesta hos oss i Sverige. Då ska vi betänka att de trots allt kom från medel- o överklass i landet o att de flesta hade bra studier bakom sig. Hur ska det då inte vara för en person som inte har någon som helst utbildning, knappt känner till världen utanför sin hemby o definitivt inte omvärldens o dess värderingar.
Jag säger nog som Cristine…utbildning!!
helt okej att lägga ut detta här chik. Vad är det för livskvalitet om man inte vet vad som händer i världen?
Jag tror nog också att utbildning är lösningen.
ja, utbildning men också något mer… så att det blir tydligt att de som undervisats tagit till sig utbildningen, kunskap, och egen kraft att kunskapa 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet