Lördagstråd
vad gör ni ute i stugorna i kväll?
själv har jag sällskap av sonen med flickvän som övergav ö-livet denna helg. Vi kollar på TV och umgås.
Maten blev en köttfärspaj med smördeg och rött vin. Busgott 

Jag har tvättstugan. Kollar på reprisavsnitt av Morden i Midsomer. I glaset Panodil brus. Snart kanelte och ostsmörgåsar!
Meget lugn lördag!
Här slipar maken golv i köket, själv funderar jag på vad jag ska hämta hem för mat.
Jag ligger mest i soffan under filten ikväll o kollar på tv. Blev så frusen efter att varit ute i 4 timmar i regnväder i förmiddags.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vi är barnvakt åt en drygt åttamånaders Nova (barnbarn) hon har nyss gått och lagt sig, så få se hur hon sover sen då…
Sambon är och köper shushi och sjögrässallad, mums!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det blev pizza…
Jag har glömt bort att äta idag märker jag nu när jag läser…bara kaffe.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har kollat på TV…Lasse Berghagen, Lillbabs, Thomas di Leva…någon mer som tittat..
Nämen Cristine…back on track!? 
Vi har haft besök av vårt äldre grannpar o deras syster o svåger. Jag bjöd på lax- o briepaj med tillbehör, ruccolasallad o vitt vin. Till kaffet fick de en pain de chocolate med lite vispgrädde o en lille calvados. 
De är så mysiga alla fyra o vi hade jättetrevligt, enda smolket är att ena frun är märkbart sämre sedan sist jag träffade henne, för ca 1½ månad sedan (alzheimers).
Töserna har en kompis som övernattar. De har haft "disco" (Mellis fick en discokula i födelsedagspresent av kusinerna,) inne på tjejernas rum, festat på kardemummapannacotta med jordgubbar o chokladkex, krusbärssaft o popcorn…o levt rullan! De har haft lite svårt att somna efter sockerchocken men nu tror jag att det äntligen har blivit tyst därinne.
Tror att jag ska dra mig mot bädden snart jag med. Suss!
Jo, vi ser Lasse B och de andra nu i efterskott, nu väntar jag på att se/höra September ska sjunga, det är en härlig tjej och sjunga kan hon!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
ja jag såg sista halvan. Det var oväntat bra. jag ser fram emot nästa lördag faktiskt.
# 10
Då är Thomas di Leva huvudperson. Skulle gilla att höra dom andra sjunga hans låtar…men jag jobbar då! Kanske det går i repris..
Jag sitter och äter en sardinsmörgås, ofrivilligt blev det min bantardag idag.
ja det ser jag fram emot. han har gjort många fina låtar. Jag är rätt säker på att det går i repris.
Sardiner är väl gott, Cristine…och di Leva är udda och annorlunda, Maggan! Kommer från samma stad som jag 
Som AnnL….kände mig också lite frösen efter blötan idag, så det blev fårskinns-laddorna och filt i TV-stolen en stund.
Sedan rånades kylskåpet på diverse smått o gott, plus öl, förstås! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jo jag gillar sardiner Sisa, i Spanien brukade vi sitta i månljuset och halstra dem över eld. Det var jättegott.
Gävle. Där man talar Gävelska enligt di Leva - han har humor också 
# 17