Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 1359 ggr
[Sisa]
0

Snart...

…är det JUL igen!!!

Julafton infaller i år på en fredag, juldagen och annandagen på lördag respektive söndag förstås. Två dagar kortare julhelg, jämfört med förra året…men,

när börjar JULEN för Dej ?

[peter54]
0

När pyntet börjar komma fram på allvar några dagar före julafton. Glad

JILE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir nog när julstjärnorna kommer upp i fönsterna…Glad

Bergspuman
0

Å, det är nog några dagar innan julafton när man handlat hem all mat!

[Asta]
0

För min del är det julafton, och egentligen bara julafton. Och bara om jag slipper julklappshysterin.

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man har pyntat klart några dagar före jul Glad

Maria
0

Det är när den hemmagjorda glöggen börjar "puttra" så att det luktar jul när man kommer hemGlad

/Maria

Maria
0

Julen har också börjat för mig när de hänger upp de gamla "ljuskronorna" på Kungsgatan i Göteborg. Jag har alltid älskat dessa kronor så jag blev så ledsen när jag läste att de skulle skrotas.

Tack och lov så ha de gjort nya kopior men man kan tydligen vara med i utlottningen av några av de gamla.

Men vart skulle jag hänga denFörvånad

Länk

/Maria

Cristine
0

Huu så sent som möjligt.Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Julen har de senaste åren bara kännts som en stor belastning för mig men annars brukar jag känna jul till 1:a dec…särskilt om jag fixat allt städ o pynt tills dess. Då kan jag jula in med allt det roliga; baka, laga mat o göra julgodis fram till själva julhelgen.

Anders 50
0

När adventsstjärnan hängts upp och staken Skäms är redo så börjar det kännas liiite jul.

Men den riktig jul är det inte förrän dan före julafton när granen tas in och kläs, och skinkan görs klar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MaMaMade
0

Granen är förstås den absoluta julfaktorn…den brukar tas in 1-3 dagar före jul…iaf på den tiden Guben jobbade helg…o nästan alltid julhelgen.

Maria
0

#10 Och när kulorna hänger där de skaSkämsTyst

/Maria

aggeelin
0

När granen är klädd och det doftar skinka, tidigare är det advent… och glöggen brukar komma fram ännu tidigare..

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bergspuman
0

Förra året firade jag med särbon hemma hos mig. Jag har bara en 1,5:a och fick inte plats med gran.

Men jag hade dukat ett mycket vackert julbord - flyttade ut köksbordet i vardagsrummet och det var dekorerat med min julstake, servetter, ljus, osv. Då kände jag en sådan härlig julkänsla!

AnnL
0

För mig börjar julen första advent. Då plockar jag fram alla julsaker.

Att jag börjar så tidigt är sen jag jobbade på posten. Då njöt jag av alla tomtar fram till veckan innan jul då alla julkort börja strömma in och vi jobba från tidig morgon till sena kväll. När det äntligen var julafton var jag så trött att jag hade svårt att både se o njuta av julen.

Och det sitter fortfarande i trots att det är mer än 10 år sen jag blev sjukpensionär. Skäms

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Kan ju heller inte börja alltför sent…även om det ännu är för tidigt! Obestämd