Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1719 ggr
Cristine
0

Hunger.

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än efter bröd.

Moder Theresa

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Det där tror jag dock är relativt. Det stämmer i en del av världen där det finns mat, men i den del av världen där mat är en bristvara så tror jag nog de hellre tar en limpa bröd än en kram.

Maria
0

Det finns tester som visar att små spädbarn dör utan fysisk beröring trots att de får mat.

/Maria

penke
0

så tror jag!
 utan andra ..Medmäniskor är det inte så mycket anledning att äta
  oavsett om kontakten är digital eller genom en smekning *ler*

där menar jag Maschlow(?stavning) var för mekanisk med sin trappa

penke

[Asta]
0

Jag tycker i alla fall att det är ett i-landsresonemang. Ingen av oss vet hur det är att vara utan mat.

Cristine
0

Jo jag.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Det kanske går hand i hand…utan mat att ge sina barn har man också svårt att ge närhet, stressen paralyserar en.

Om man sedan som utomstående person ger mat till en svältande…ger man inte förhoppningsvis kärlek samtidigt då? Tror inte att det är särskilt många som ger för att visa sig "duktiga".

Bergspuman
0

När jag växte upp, så lagade min mamma inte alltid tillräckligt med mat för att det skulle räcka till oss alla fem. Jag hade ju tre yngre bröder, som idrottade och behövde mycket mat. Inte alltför få gånger, fick mamma och jag avstå från att ta om för att någon av bröderna bättre behövde portionen, trots att jag inte var riktigt mätt…

Ibland misstänker jag att just detta lett till mina viktproblem. Att jag i själva verket är livrädd att maten inte ska räcka, att jag inte ska få mat nog.

Jag märker att jag följer samma mönster nu. Min särbo är ju en bit större än jag och han idrottar och rör sig mycket, och äter som en häst. Lagar jag 4-5 portioner för oss två, så äter han upp all mat ändå… Och jag avstår från att ta om.

Men jag tränar också mycket… kanske dags att bli mer självisk???

chik
0

asta.jag vet hur det är o inte få mat i magen…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

#8 - vad jag menar är att jag tror - och jag kan mycket väl ha fel - att inte någon av oss vet hur det är att inte ha mat och inte heller veta om vi någonsin får mat någon mer gång. Men det kanske var jag som förutsatte för mycket. Det är en sak att inte få mat, men en annan att inte få mat och därutöver inte se något hopp.

chik
0

asta.Vi hoppas att det inte skall vara någon fatigdom här i Sverge.

Men det är det om du hamnar fel eller Gifter dig med fel man..

Jag har gått utan mat för att det skall räka till mina barn så dom kunde få lite i magen…

O socialbidrag kunde jag inte få.För jag var Gift..O han hade jobb på Volvo.Men vad hjälpte det mig o barna….När han inte gav eller köpte mat..

Så vi har så mycket här i Svege.bara det att vi inte pratar om det.För vi skall ju vara så fina.

Hur många hemlösa frös ihjäl i vintras??

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

#10 - som jag sa, jag kanske förutsatte för mycket.