Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 703 ggr
barnbarnen
0

ensam barn

Sitter och tänker på syskon.

Har inga syskon,en halv bror jag träffar då och då.

Men Önskar att jag hade en el flera syskon.En syster kanske

känner mig "ensam" trots att jag har en egen stor under bar familj.

syskon kan ju för många vara ont och gott.

Vad tycker ni har ni syskon el är ni ensam barn.

[Sisa]
0

Jag har bara en syster, hon bor långt ifrån mej och det är trist! Kan ju inte träffa henne så ofta som jag vill…Gråter

[Asta]
0

Jag har två syskon, men jag är sladdbarn och rätt mycket yngre än vad de är. Jag har inte så jättemycket utbyte av mina syskon.

Maria
0

Jag har en väldigt tät relation med min bror men jag vet att blodsband alltid inte är tjockare än vatten.Glad

Min man och jag ha endast en son och många har varit upprörda för att han inte fått syskon.

Jag kan inte föda ett barn till bara för att min son ska få ett syskon. Det är faktiskt min man och jag som ska ha ett barn till i första hand.

Min erfarenhet är att de allra närmaste inte alltid behöver just vara blodsband.

/Maria

MaMaMade
0

Jag har en 11 år äldre syster. Vi är ganska olika varandra men har i vuxen ålder ändå umgåtts då vi båda handarbetar o tycker det är kul med mat o bak. Rent livsfilosofiskt o till personligheterna är vi dock som natt o dag. Såklart är det trevligt att hon finns men vi är inte som ler o långhalm direkt…

Min man är ensambarn, adopterad…säger att han aldrig saknat att inte ha syskon.

Dock tycker jag att det skulle det vara trevligt att ha en lite större släkt, fler syskon som är som jag eller åtminstone en drös kusiner i närheten! Skrattande

#3 Håller med dig till fullo, bumbleboo!

Anders 50
0

Jag är ett sladdbarn, kom 7 år efteråt.

De andra kom med 2 års mellanrum, den förste 1932.

Vi var 7 syskon, 2 har gått bort.

Alla utom systern har bott inom 2 mil och vi har haft bra kontakt.

Mor och far lever inte längre, men de lämnar en släkt bestående av 62 personer efter sig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Har tre yngre bröder, 2 helbröder och 1 halvbror. Men vi har växt upp med samma mor och som samma "kull".

Åldersskillnaden har ibland ställt till det, de är 6, 8 och 12 år yngre, men nu har den slätats ut mer och mer.

Vi står nära varandra och träffas bara vi syskon då och då, på så kallade syskonmiddagar. Då är det bara vi, inga respektive och inga barn och inga föräldrar. Väldigt skönt!

zabelle
0

Har en bror som är 7 år äldre än mig.

Vi har olika värderingar i allt som man kan ha en åsikt om, tror jag. Men vi är vänner och ringer till varandra varje vecka och träffas ibland. Det har blivit viktigare att hålla kontakten sen båda våra föräldrar gått bort, nu har vi "bara varandra" och då blir den kontakten ännu viktigare.

Zabelle   

AnnL
0

Har inga syskon. När jag var yngre brydde jag mig inte. Men nu när jag blivit äldre hade det varit roligt att ha en syster att kunna dela saker o ting med.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Jag hade en lillasyster…sex år yngre än mej. Hon gick bort, då hon var 21. Om ni visste, vad jag saknar henne…Gråter

zabelle
0

#9 Usch så tragiskt, Sisa. Gråter

Zabelle   

[GunillaF]
0

Jag har en syster som är lite drygt tre år yngre. Inga komentarer.