Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 995 ggr
Cristine
0

Pannkaksbrud

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var tvungen att stanna upp igår framför tv.n när jag hörde en bonde som ville ha en pannkaksbrud.

Ska ni titta på programmet?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Nej - jag är inte mycket för dokusåpor. Jag kan bara inte uppbåda tillräckligt mycket intresse.

Jag brukar kolla in "halv åtta hos mig" - det är nog den mesta dokusåpa jag tittar på.

MaMaMade
0

Nix, har inte så mkt tid el ork till TV:n. Brukar ha den med i kvällsplaneringen men det slutar oftast med att jag sitter en stund vid datorn o kikar därifrån då o då, sedan traskar jag isäng.

zabelle
0

Tittade på de första omgångarna, men har inte sett årets bönder. Vissa av dem har jag mest tyckt synd om, de har framställts som töntar bara för att de varit blyga.

Zabelle   

MaMaMade
0

Blyga killar är ju *sååå* sexigt!

Elpida
0

Hinner liksom aldrig till tv:n, och gör jag det är det oftast någon annan som valt kanal…

Vad är en pannkaksbrud?"/

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anders 50
0

Eftersom jag kan kalla mig bonde själv så brukar jag följa "Bonde söker fru". Och årets deltagare tror jag det blir kul att följa.

Men jag tycker man får se väldigt lite av hur livet är på en bondgård, och vad den eventuella frun gifter sig till.

Sedan tycker jag att några av deltagarna genom åren knappast kan kallas "bonde"

En villa för flera miljoner, stall och några hästar…är det en bonde?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Nä jag tittar aldrig på såna program annat än de som är för barn, Wild Wids, Uppdrag Vildmark och Piraterna.

I TV4s ögon är nog alla som bor på landet bönder oavsett status eller verksamhet.

Bergspuman
0

Nej, helt ointresserad av sådant.

AnnL
0

Jag tittar om jag har tid. I år är det ju två bönder med från där jag var busschaufför för många år sedan. Stehag o Billinge.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

jag tittade i går..ja intressant o lyftande o se glada nissar…

Anders.kan det inte vara månskensbonde..En som har lite häst o stor gräsmatta..Eller jag vet inte.

Önskar dom lycka till…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Jag har aldrig sett dessa program och kommer heller aldrig att göra detGlad

/Maria

Toyan
0

Jag har heller aldrig sett det programmet, har inget intresse av det.

penke
0

njaää..tv är väl så lagom..

Jag pratade förrut med en kompis om skillanderna mellan,
  bonde söker..kan väl vara lite intressantare än Robinson
 där vinner den allra löskaste o listigaste..
 lite ärligare i bonde söker..
 det är intressant att lyssna hur andra resonerar o fungerar

IRL är bäst ! :- )

penke

Anders 50
0

chik. Du var säker bonde när du hade hästarna, en riktig "bonnakärring", både i solsken och månsken! Flört

[MargaretaA]
0

Nej jag orkar inte med bönderna. jag tycker det är roligare med Robinson. Det började i går och det ser lovande ut.

När pizzabagarn berättade hur han skulle psyka sönder sina motståndare samtidigt som han - på alla möjliga sätt - misslyckades med att öppna en kokosnöt var det stor komik Skrattande

Maria
0

Robinson gillar jag. "Blod svett och tårar" är min medlodiFlört

/Maria

[peter54]
0

Jag gillar inte Robinson heller, blir mest förbannad över den penalistiska programidén som för med sig att den bäste åker ut först. Jag såg första säsongen det sändes, men sen har jag inte tittat mer.

Barnvarianten Wild Kids har ett mycket smartare upplägg där vinnarlaget i tävlingarna vinner en ny lagmedlem, istället för att förlorarna tvingas rösta ut en egen.

[MargaretaA]
0

men jag tror att det har hänt en del sen säsong ett Flört

Anders 50
0

#18 Ja…ännu mer pennalism! Flört Skrattande

Men jag tror inte man ska ta det för allvarligt. Folk söker ju frivilligt dit.

Då finns det värre saker att se på TV.

Men smaken är ju olika…och tur är väl det! Flört

[peter54]
0

#18 Grundidén är väl kvar - att det förlorande laget måste rösta ut en egen lagmedlem?

Det skapar ju ingen laganda, utan bara misstro och svekfullhet. Det är just detta som får mig att avstå programmet och hellre titta på Wild Kids.

[MargaretaA]
0

ja så är det. Det måste de göra.

Cristine
0

Jag klarar mej undan för jag ser varken på det ena ellr det andra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Nej, jag ids inte. Det var kul i början, men allt som går in på sässong sjuttielva tappar jag lusten för…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

Jag tycker det är intressant att studera det sociala spelet och överlevnadsstrategierna. Den mänskliga naturen upphör aldrig att faschinera mig. Skrattande

Maria
0

#24 Ungefär så tycker jag också.

Det kan vara skoj att studera sig själv också hur man ändrar åsikt under programmets gång.Förvånad

/Maria

[MargaretaA]
0

ja vi blir nog inte så lite manipulerade av hur TV klipper ihop programmen.

Men människors karaktärer kan man nog inte påverka så mycket med klippning ändå… och de säger ju det de säger och gör det de gör - eller inte gör Flört

Anders 50
0

#25…#26.   Då är vi tre som tycker lika!  Glad

[MargaretaA]
0

Nåt jag aldrig har begripit är de där som bara ligger på stranden och latar sig när de andra bygger hus och fixar mat. Men sedan vill de också ha mat och tak över huvet! Förvånad

såna parasiter skulle jag rösta ut först om jag var med Skrikandes

Anders 50
0

Ofta är inte de där så "farliga" för de som tänker vinna tävlingarna.

Men vad hette han som bara latade sig igenom hela Robinson och vann till slut, det var för några år sedan. En klen mörk kille.

[MargaretaA]
0

ja men det är ganska korkat att rösta ut alla de "starka" i börja av tävlingen. Då försvagar man ju lagets (och därmed sina egna chanser) att få framgång i tävlingarna.

Jag tror du tänker på Jerker… Det var då dom hade en annan regel för utröstningarna. Då var det det vinnande laget som fick rösta ut någon ur det förlorande laget. Klart att det bara blev glidare kvar till slut Obestämd

Maria
0

Fast det är ju det "sociala spelet" jag tycker är så spännande. Att det faktiskt inte är en Robinsontävling i den bemärkelsen, att den som kan överleva vinner, utan den som kanske är smartast, latast och har turen med sig.Flört

/Maria

[MargaretaA]
0

håller med. jag tror vi hade tröttnat att titta på det om det bara var alfahannarnan som vann hela tiden.

Anders 50
0

Exakt…Jerker var det!