Lång väntan
I början av Juni berättade jag att jag varit till doktorn och tagit bort tre fläckar. De skulle skicka iväg det dom skar bort, för att se så det inte var något elakartat. Jag skulle få besked ca två veckor efter.
Jag har ringt, varit till vård centralen, ringt igen….
I Fredags först kom svaret. Det är för jäkligt att det ska ta nästan fyra månader innan man får veta!
Jag känner att jag ska va tacksam över att jag är ganska lugn ändå i sånna här lägen.
Svaret ja. Det var inget farligt i fläckarna!
Såå skönt att höra!!
Jag tänkte faktiskt på dig här om dagen ang detta,,
Men visst är det för jä,,,,t rent ut sagt att det ska ta sån tid!!
Blir så glad att höra detta…att fläckarna var ofarliga! 
Nää, det finns ingen förståelse för att man kan gå omkring och vara orolig. Brevet med svaret har legat där ända sedan de kom tillbaka från semestern. I slutet av Juli! Men ingen har haft tid att öppna det och ge mig ett besked! Det har de svarat när jag ringt!
Va bra att det var ok! Men det var en lång tid det tog, så får det ju inte gå till!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Men sådan tid ska det inte behöva ta! Det är faktisk riktigt illa. Tänk om det hade varit svar åt andra hållet, då hade de behövt göra något med en gång.
Riktigt dåligt hanterat.
Sådär får det inte gå till! Det är för fasen inte streptokockers vara el inte vara man går o väntar på!
Vad skönt att de var ofarliga!
Det är verkligen nonchalant att man ska vänta så länge. Jag är glad att det var ofarliga märken men tänk vilken plåga det kunnat bli om det varit tvärtom…. Den lilla människan tänker de sällan på…
Skönt att det var ofarliga fläckar Gunilla men mycket dåligt att du ska behöva vänta så länge på svaret.
Inte tid att öppna, om det nu hade varit faliga fläckar hade kanske tiden haft stor betydelse. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Oj..oj Gunilla så länge du fått vänta. man hinner ju dö om det skulle va något elakartat…skööönt att det inte var något.
Kram Jile
När jag blivit remitterad till nån undersökning så brukar jag ringa efter en vecka-10 dar och kolla när och till vem provsvaren skickats.
Då vet man var och vem man ska jaga om man tycker det dröjer för länge.
Fy så arg man blir..blir de aldrig sjuka själva eftersom de är så hårdhudade.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#10 Jag har gjort som du och jag har vetat vem som svaret gått till men….

Så underbart att det var ofarliga fläckar Gunilla
Meen va f..n håller dom på med
Så nonchalanta får dom inte vara. Så länge skulle jag inte stått ut med att vänta Gunilla, hade tjatat ihjäl dom, bedrivit telefonterror.
Att du orkat
Stor kram till dig.
så skönt att höra att det var ofarligt.efter all väntan och oro.
Nu får du sova gott om natten!
#13 Åjo…nog har jag ringt… 
#14 Jaa, det känns skönt.
Jag hade inte blivit förvånad om det varit malingt melanom för jag har verkligen varit en som solat mycket och brännt mig regält många gånger. Men nu har jag fått en tankeställare…
Ja Gunilla var nu försiktig med solandet.
Skönt att du mår bra!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#16 Ska försöka behärska mig! 
#0 Fast det finns en antydan i ett uteblivet svar att det inte är något farligt. Om det skulle ha varit något hade du fått svaret snabbt.
Jag som hade malignt melanom i min fläck, fick ju reda på svaret samma dag de fick fram det - och dessutom ville de ha in mig för operation nr 2 den dagen också.
#18 Jag har haft sådana tankar i bakhuvudet men hur det än är så vill man ha svar. Svart på vitt så att säga.
Å så skönt Gunilla! Jag vet hur det är. Hade samma ängsliga väntan efter att de skurit bort ännu mer av min fläck, SOM det var lokala cancerceller i. När jag sedan fick beskedet att den vävnaden var frisk, och därmed jag med, var det som att få livet till skänks igen!
Men det är riktigt ruttet ändå att det ska behöva ta så lång tid! "Inte ha tid att öppna det"… men va fan, de ser väl att det är provsvar??? USCH!
Härligt Gunilla, då kan du andas ut nu, för jag förstår att du varit orolig. Men det är ju bedrövligt att det ska ta så lång tid att få besked.
Zabelle
Håller med om att det inte ska behöva gå så lång tid.

Skönt att höra iaf, trots det nonchalanta beteendet, att du har "fina" prickar!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

kan bara säga som alla andra. Skönt att det inte var något farligt, men jag hade verkligen blivit fly förbannad av att bli behnadlad på detta sätt. Kan man inte anmäla sånt här nånstans?
#25 Jag funderade på det jag också i helgen. Så jäkla mycket kan dom inte ha att göra på den här lilla vårdcentralen att dom inte hinner öppna posten…
det ingår väl i deras jobb!
#27 Man kan tycka det!
Har för mig att det finns nåt som heter Patientens direktkanal dit man kan ringa och framföra sina klagomål.
*ler*
va skönt det var ..friskt ! :- )
..men det är ju nästan så du skulle anmäla dem
det är vård-slöst att inte även ge possitiva besked snabbt
för de öppnade väl posten/svaret i sommras…(?)
jag tror ju mäniskor kan bli sjuka av oron ..
penke
Åh vad skönt med ett positivt resultat.
/Maria
Vad skönt att det inte var något. Men jag blir fly förbaxxxx för att du inte fått svaret innan. Ingen ide jag skriver mer för då retar jag upp mig ännu mer. Kram
Var rädda om varandra
Jaa hörn… jag är glad att det är ett positivt besked jag fått. Först var jag så sur över att det tagit så lång tid..Men sedan bestämde jag mig för att inte fortsätta reta upp mig. Jag spiller bara en massa energi på att vara arg.
Jag ska kolla det där som heter Patienternas direktkanal och se vad det är. Tack för tipset, Anders.