Djurvänner ????
Nu har de slagit till igen, dessa djurens vänner som värnar om minkarna!
Är detta verkligen rätt metod? 17 000 minkar ute i det fria, vägen utanför ser nu ut som om någon tappat en container med slaktrester.
Många skadade och halvdöda minkar ligger på och vid sidan av vägen, eller springer runt i skogen.
Och de som inte kan fångas in går en plågsam död tillmötes.
Detta är inte mer än 3 mil härifrån. Kolla här! (ett inslag från Rapport. Bilder på döda minkar förekommer, men det går ju bra att lyssna)
Jag blir så förba**ad!!!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag kan inte ens läsa sånt. De är värre än idioter. Att vara idiot, är medfödd sjukdom, men deras är.. 
# 0 Jag vill inte kolla din länk för jag blir så ledsen och f-bannad då
Nog måste det finnas andra sätt att visa djuren hänsyn på eller hur?
/kram
Jaa…vad ska man säga?! FY FAAN kanske!
Dom där djurrättsaktivisterna har inte mycket innanfför pannbenet anser jag. Fattar dom inte att om inte de här djuren blir överkörda av trafiken så kommer dom att svälta ihjäl. Jag har svårt att tro att dessa minkar kan få tag i mat ute i det fria. De har ju blivit matade hela sitt tidigare liv och har aldrig fått lära sig att klara sig själv!
Jag tycker att vi ska tvinga oss att titta på länken och sedan göra nått.
Om vi skärmar oss från det som vi tycker är otäkt, det vi blir ledsna av osv… Hur ska vi då kunna reagera och t.ex. försöka jobba mot dessa "idioter"!
Jag sitter just nu och funderar på vad jag ska kunna göra, förutom att gråta en skvätt.

Gunilla har rätt…men just nu orkar jag inte med det helt enkelt.
Hörde detta på radion i morse och då hade ingen tagit på sig ansvaret för utsläppet av alla dessa stackars djur. Fick tårar i ögonen redan när jag hörde det och det blev inte bättre när jag sett länken.
De som gort detta måste vara fullständigt befriade från allt förstånd. Djurvänner är de i alla fall inte. Det finns bättre sätt att protestera mot pälsfarmar än att göra djuren illa.
Zabelle
Det är inte första gången denne farmaren har haft besök. Tidigare i år så bröt sig aktivister in där och, som de sa, hittade en massa vanskötta minkar.
Ägaren tog så illa vid sig av anklagelserna att han tänkte lägga ner versamheten.
Men efter inspektion av folk från länsstyrelsen, som inte stödde aktivisternas påstående så bestämde han sig för att fortsätta.
Man kan ju ha olika meningar om att det överhuvudtaget ska få finnas djurfarmer på detta sätt i Sverige…
Men jag är helt säker på att de som vill ha fatt i t.ex. minkskinn/minkpälsar, får fatt i det ändå. Då är det ju bättre att minkarna växer upp och tas omhand här i Sverige så vi har myndigheter som ser till att de sköts på rätt sätt.
#4 Jag behöver inte se för att göra nått 
Vad gör vi då?
Sitter på våra rumpor och tycker till men sen då … inklusive mig själv 
Mycket märkligt sätt att visa att man är djurvän
/Maria
Jag känner mej sjuk när jag läser vad dessa idoter ställer till med, de är inte ett dugg djurvänner..tvärtom!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
kan bara hålla med dig Anders..Vill dom bara ha uppmärksamhet.varför släppa ut???När man vet att djuren går en kvalfull tid till möte.
Varför inte ta jobb o börja inne från.Med att se till att djuren har det drägligt..
Tycker inte heller om minkfarmar.Men nu finns dom o då får man se till att det går rätt till.
Så börja o jobba där!!!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är inte alltid så lätt vad man kan göra. Själv är jag nog inte någon aktivist som står på barrikaderna. Det jag försöker göra är att handla ekologiskt, att köpa kött och ägg från ställen där djuren har det bra.Det blir lite dyrare, men samvetet mår bättre när de visar vanskötta djur på TV. JAG har i alla fall inte bidragit vet jag då. Vi är inte framme med allt än, men vi försöker hitta alternativ.
När det gäller minkar så kan jag låta bli att köpa pälsar (inte så svårt).
Förr gick var och varannan tant runt med päls, det ser man sällan numera.
Jag förstår inte riktigt att pälsfarmarna kan överleva, för vem köper päls idag????
Zabelle
Nästan alla svenska minkskinn exporteras till Kina.
Det är bedrövligt. Såg det på TV i går kväll hur minkarna låg på vägen överkörda. Stackars djur. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Håller med er alla! Kan inte förstå hur någon kan göra så. 
Det måste ha varit ett stort gäng för de hade öppnat ca. 9 000 burar.
Tydligen hade de i alla fall lite normal hjärnverksamhet för de hade dragit ett snöre från vägen genom skogen till minkfarmen och detta följde de sedan tillbaks i mörkret när de var klara.
Hur kan man lägga så mycket energi på sånt här ? Brist på sysselsättning, njutning av att plåga, hävda sej…eller vad beror det på ?