Men fy!
Jag har många gånger nämnt att jag inte sett en enda geting under hela sommaren så min förvåning blev stor när jag i förrgår lämnade dörren öppen som vanligt när det är varmt, men fick stänga den efter en kvart. Det kom in fullt av getingar . Hur kan det komma sig?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Alla getingar utom "drottningarna", befruktade honor, dör till hösten. De befruktade honorna övervintrar o behöver därmed mkt energi inför vinterdvalan, därför söker de desperat efter mat; kolhydrater (socker). Jag har även sett dem vara tokiga o protein o det vet jag inte varför. Kanske är ngn speciell art då det verkar finnas ett flertal men även protein ger ju energi om ändå kolisarna kanske är det bästa om man ska gå ner i dvala.
Visste ni att det bara är honorna som har gadd o att de inte tappar den vid stick, som tambinas gör?
Nej det visste jag inte.. det var många som kommit in nog var de 10 st.
Getingar gillar kött. Jag har sett en geting skära loss en liten, liten bit kött. Jag lät den faktiskt hållas för jag tyckte det var lite intressant. På en bit rått kött så skar den fint av en bit till sig själv som den flög iväg med.

Klart du inte haft några getingar Christine… Det är hos mig de har huserat… Vi har så många getingnbon att jag tänker kontakta anticimex nästa sommar, då de ingår i vår hemförsäkring.
Min stackars hund lyckades dessutom köra ner huvudet i ett jordgetingbo… Jag har fått getingar så det räcker och blir över denna sommar. Du kan få dem Christine… Så gärna så…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#6 - nej det var en geting. Getingar gillar kött. Och fisk! De älskar rå fisk.
Vilka bilder du lyckats få.
evrekaw
Har du sänt getingarna till Cristine???
Gunilla.Du är en riktig viking….
MaMa.vad du kan om getingar.
Asta vist var det intressant o se.För jag tyckte det var intressant o läsa…
Lena.P är jag i verkliga livet.
En bra geting är en död geting!
Här försvann de för länge sedan, tror jag fångade alla i mina getingfällor, för de tog slut.
Det var rent otroligt vad getingar det blev i fällorna.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej fy farao jag är så glad att jag sluppit dem, och att det bara varit endagsvisit.