Äntligen!
Idag har vi åkt iväg med mamma till ett korttidsboende. Jag har nog inte fattat det ännu, men snart ska väl poletten trilla ner. Nyss kollade jag så hon inte tänt och gått på toa så att vi måste hjälpa henne.
Amenäntligen!
Om jag har förstått det rätt behöver ni verkligen en andningspaus. Det är tufft när det börjar svirra till för ens kära…kom ihåg att ni inte är ensamma i er situation. Har ni gått med i någon anhöriggrupp för demens? Vi visste inte ens att det fanns ngn på den tiden då vi skulle ha behövt den som bäst.
Äntligen, så skönt för er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej -men jag brukar prata med folk på jobbet. Där finns flera som har varit, eller är, med om samma.
Ja, vi behöver helt enkelt få tillbaka våra liv.
Nu får vi tillbaka vår glada Asta igen! Så skönt att du slipper oroa dig mer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilken lättnad! Både glädje och sorg i det hela. Koppla nu av ordentligt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Åh vad skönt, vilken lättnad! Samtidigt sorgligt eftersom det är som det är. Men nu behöver ni dra efter andan ett tag.
asta.Vist blir detta bra.Både för Mor o för er som kan tänka på er själva lite o hälsa på Mor o njuta.Så vila nu o hämta krafter..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag förstår att det är en lättnad.
Vårt samhälle är inte skapat för att vi ska orka ta hand om varandra när man är mitt uppe i livet med eget hem, arbete och familj.
/Maria
Håller just nu på att märka kläder, lakan och handdukar mm. Hinner inte alls med så mycket som jag tror att jag ska!
Det tog mig 2 hela dagar att gå igenom linnegarderoben, flickornas kläder o vika + stryka den enorma tvätthögen (som är nästan lika stor igen)…allt tar så mkt mer tid än vad man tror. Särskilt om man har trångt om plats; flytta en hög för att rymma nästa så man kan ta hand om den tredje. Till slut vet man inte vad man har varsnågonstans o vad som ska kastas o vad som ska vara kvar!
Får finfrämmande om 1 vecka o hade gärna sett att huset är höststädat innan dess men…åsså har jag långvecka på jobbet till veckan. *Typiskt*!
#10 - främmandet bryr sig nog inte om ifall huset inte är höststädat. De kommer för att träffa er! Hellre en lite piggare MaMaMade än en sönderstädad MaMaMade.
skönt Asta! 
#11 Vi står i skuld till personen o jag vill att det ska se prydligt ut här hemma…vilket det *inte* gör just nu. Skulle känna mig rakare i ryggen…vet att h*n inte bryr sig men för mig själv.