Köpångest
Idag har jag drabbats av riktig köpångest.
Jag köper ju sällan kläder och ofta köper jag begagnat. Min man brukar säga att jag är "det billigaste fruntimret i Göteborg"
Idag slog jag till och köpte ett par MBTskor tror jag de kallas. Jag har hört så mycket gott om dessa skor.
Ordinarie pris var 2599kr men de hade en höstkampanj så priset var 1599 och jag köpte skorna
Jag har nog aldrig haft så dyra skor i hela mitt liv.
/Maria
Alltså nu tänker du ju fel! Fundera inte på hur dyra skorna var. Tänk istället på att du faktiskt tjänade 1000 kr genom att köpa dem på rea!!!
Varför skulle du inte vara värd så bra skor!!
#1 Det har du rätt i. Det är ju som med din tvättmaskin
/Maria
Exakt som min tvättmaskin! Nu fattar du!
Haha, ja det är bra när något säger till men jag är så ovan vid att kosta på mig själv (trots att min man tjatar)
/Maria
Du ska lyssna på din man!
#0 Inte illa att tjäna 1000 kr (svart) en söndag! 
Du får rapportera och tala om om du märker någon skillnad i kroppen med de skorna.
Har hört att man kan få träningsvärk i början.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Jag ska rapportera.
Jag har gått i dem inne nu på eftermiddagen och jag får säga att det känns svajigt. I och med att de är rundade i botten så märker jag att jag sträcker på mig mer. Kanske rentav får en bättre hållning.
Ska bli spännande att se.
/Maria
Glömde att skriva att man fick med en DVDfilm till skorna
Jag har nog aldrig köpt ett par skor med instruktionsfilm med
/Maria
Det var ett BRA KÖP!!! Den sortens skor är mycket bra för kroppen, bla för hållningen, precis som du skriver. Det är viktigt att unna sig bra saker!! Fast visst kan det vara ovant 
Jag har däremot hittat något onödigt. En snyggklänningstunika. Jag har inte köpt den men håller på och funderar på om jag ska på några fina tillställningar så jag får nytta av den. jag är ju annars vardagspraktiskt av mig. Hmmm
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
bumbleboo
Wow!!! ja då skall du bara tassa runt o njuta nu…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kan bara hålla med föregående talare!
Har också hört mkt om di där skocken…vill ha recension. Bättre hållning låter bra för en som är född hösäck! 
Gör gärna av med pengar men får alltid ångest efteråt. Idag har jag iaf köpt hemtextilier för första ggn på säkert 5 år! Hemtex hade så fina dukar o tabletter; 1 duk + 4 tabletter för 249 kr. Köpte 1 blommig duk, 1 enfärgat grön o 8 tabletter. Den blommiga ska jag dela på längden o göra gardinkappa till burspråket av. Den gröna ska klippar till en fyrkantig duk till det runda köksbordet, resten räcker precis till en gardinkappa till den lilla fönstret i köket. Tabletterna ska få vara precis det de är ämnade för! 
På Indiska såg jag en läcker rund "duk" av snöre i plommonlila (på den gröna duken under den nya blomman), ett fint grönt porslinslöv (att lägga tepåsen på) samt fina ljuslyktor i grön på x-pris men det får bli inköp till v då jag fått några hundra för älgkött som jag ska sälja.
Ångesten bearbetade jag redan veckan som var…
Det gjorde du rätt i bumbleboo. Gå in dom försiktigt i början bara så du inte dår träningsvärk. 
Jag har själv ett par sandaler och ett par vanliga skori MBT. Det bästa jag någonsin köpt. Numera när jag går mycket och på hårda underlag som tex asfalt får jag aldrig ont eller känner mig trött i ryggen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag hittade liknande skor/sandaler här i Tyskland och när jag började gå i dom märkte jag att jag slapp värken i benhinnorna.
Att jag skriver liknande beror på att jag bara betalade ca 300:- för dom. Men tack o lov så slipper jag värken.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Håller med om att det känns konstigt att köpa riktigt svinigt dyra kläder.
Det dyraste jag köpt någon gång är nog min senaste vinterkappa, den gick på 2500 kr.
Men varför ska man inte kosta på sig något lyxigt någon gång ibland.
Och skor är väl värt att satsa på - gör en koppling till tråden Fötter och händer på Hälsa! 
Bumbleboo vilket bra köp du gjort en bra sko till ett bra pris=) 
Själv är jag ägare till ett par sandaler o två par vanliga skor. Glömde knytskona hemma i fjol när vi var på semester så jag blev tvungen att inhandla ett par till.
Har använt mina skor i snart tre år de är dyra men värt varje korna jag har inte ont i ryggen o benen på samma vis som tidigare. Så fort jag använder en vanlig sko kommer värken tillbaka därför har jag givit bort mina andra skor utom ett par vinterstövlar för det är inte så roligt att gå i dessa skor när det snöar (ny snö) de fungerar så konstigt då. Annars använder jag knytskona året om.

I förrgår fick jag ångest för att jag *inte* kunde köpa en grej…el många, hur man nu ser på det. 
Har fastnat för en klinker på K-Rauta som jag vill ha i köket o hallen. Det kostar 129 kr/kvm vilket är ett bra pris i mina ögon…nu har de plattorna på erbjudanden; *79 kr*/kvm! 2000 kr skillnad! Men jag har inga pengar att avsätta till det just nu, annars hade jag köpt på mig o lagt på väntan tills det är dags att sätta tänderna i en renovering. *Typiskt*!