Maskerad
Har du varit på någon sådan och hur var du klädd!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker om att klä ut mig, och helst så att jag inte går att känna igen
. Jag har varit utklädd på födelsedagsuppvaktningar och möhippor men aldig maskerad. Jag har varit utklädd till troll, olika konstiga män (med läskiga ansiktsmasker) jag har också varit tomte en massa gånger
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har varit på två Hallowenpartyn där man skulle vara utklädd. Jag hade samma klädsel på båda. Jag var en djävul i en röd dress.
Jag var på en maskerad i Italien och var en herdinna!
Jag har varit på många maskerader. Det skulle vara lättare att räkna upp det jag inte varit utklädd till.
Älskar maskerader =)
Ska ha en halloweenfest i november. Har inte listat ut vad jag ska vara utklädd till dock. Förra året var jag robot.. Vilket inte var den intelligentaste dräkten. Men billig var den XD
Inte varit på maskerad sedan en Halloween-fest för drygt 10 år sedan. Jag var en kvinnlig Dracula. Svartfärgat hår, vitsminkat ansikte, svartsminkade ögon, röda läppar och löshuggtänder. Jag såg hemsk ut
.
Har bara varit på en maskerad för många herrans år sedan. Då var jag och en kompis uklädda till punkare. Jösses som vi såg ut med kedjor o färg ihåret. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Har varit djävulinna med horn fastsatt i håret och slängkappa med eldslågor, Morticia Adams, häxa… Hmm, det är nog vad jag kan komma på. Djävulinna har man ju varit ett par gånger ;-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hade Halloweenfest för ungarna på byn när Sonen var sisådär 5 år, tror jag. Jag hade spökat ut mig sådär allmänt; mjölat ansikte, svarta ögon, tömde en hel flaska hårsprej i håret o tuperade upp det (tungt för en doftintolerant häxa som jag
) o så på med en mörkgrön, lång sammetsklänning. Sonen var en urtjusig Dracula!
Annars…vi hade en utmaning på en skoldans i min ungdom en gång. De som klädde ut sig i 50-talsstuk kunde vinna…ngt…o så hade vi en födelsedagsfest hos oss en gång för en vän där vi körde barnkalas-tema; kortbyxor, hängslen, kepor…en tjej hade sjömansblus o kjol, pippilotter etc.
Jag hade en 30-talsinspirerad klänning på mig, bobb-frisyr med hårklämma i luggen, knästrumpor o påmålade fräknar. Vi hade jättekul…o det berodde inte bara på vinet! Gissa blickarna när vi lite senare äntrade det lokala danshaket! 
#8 Snygg! Och vilken fin hatt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jättelänge sedan i min skoltid var jag på en maskerad. Var klädd som en kille och jag dansade kosackdans. Ingen kände igen mig, och jag fick mera tjejer runt om mig än vad riktiga killar fick. 
För den saken fick jag höra av killar många år efteråt, att jag "snodde" deras tjeter på en maskerad.
Men jag inspirerade iallafall ganska många att lära sig att dansa kosackdans. Småningom bildade vi en grupp som övade ihop.
#12 Det måste du visa upp..har aldrig settensnigel dansa kosackdans
*s*
#13 Cristine. Den trodde inte någon annan heller att se.
Men snigel började öva, först i smyg, när jag var mellan 5 och 6 år. Sedan när jag lärde mig, uppträdde jag även i skolan med en annan tjej som också började dansa kosackdans. Men eftersom vi var två tjejer, fick jag lära mig dansa mannens del av dansen, och i den behövdes ha långa stövlarna på.
Sedan dansade jag då och då hemma och lärde min äldsta son, men sista riktiga kosackdansen orkade mina leder igenomföra när jag 35 år, och sedan blev det slutdansat.
Nu kan jag dansa efter rytmen, men inte "slänga" fötterna så att rumpan snuddar nästan på golvet. (Svårt förklara.) 
Ka-lin-ka-ka-lin-ka-kalinka…manja..
Cristine, har du dansat k-dans?