Inte så roligt
Valet ser inte ut att gå så bra, och rasisterna får en vågmästarroll, fy då 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Otroligt läskigt att få in Sverigedemokraterna med en sådan makt.
Ja, jag sitter här och mår illa 
Det trodde jag aldrig om Svenskarna! Fy…..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är jätte besviken.
/Maria
Jag orkade inte ens titta på eländet!
Rasister!!!
Har lite svårt för det ordet.För det är vi lite till mans o det beror mycket vad som händer o vad vi varit med om.
Sen så är nog dom utländsk födda invånarna lika rasistiska som jag.
Svergedemokraterna har ju ingen politik.O det är säkert många förstagångs väljare som har lagt sitt kort på dom.
Sen så har vi dom som har tagit fel.Som skulle ha en lapp på sossarna.Där tror jag det har blivit lite galet….
ja mina små tankar om valet..
Men vi kan ju göra våra små liv så bra vi kan…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det som känns så otäckt är just det som Christine skriver. Hur kunde svenskarna? Inte för att vi inte har rasism i Sverige, det finns överallt. Men att det faktiskt är så många att det blir över fem procent! Det är skrämmande.
Visst är det en våg som går över Europa, men man vill ju alltid hoppas att vi ska vara annorlunda. Vilket vi så klart inte är.
Fler och fler Svenskar reser utomlands och blir väl mottagna dit de kommer men de vill inte ha dem här och jag undrar hur många restauranger vi skulle ha om alla utlänningar skulle lämna landet. Jag tror det finns 30 i Sundsvall. Det finns många jobb som överlåts åt utländska arbetare för de inte duger åt Svenskarna för det mesta.
Nu är det som det är och koalitioner är väl bra för politikerna, därför att den ene på så sätt kan lägga skulden på den andre
Jag förstod att det skulle bli så här, men kan tycka att det är rätt åt svenskarna. De har inte riktigt förstått att man lever i en global solidaritet. Det är ungefär som man kan sitta här och jäsa självbelåtet i sin lilla ankdamm.
Jag är för övrigt besviken ändå på valet, gillar ju inte alls de borgerligas politik med försämrad a-kassa, rigid sjukförsäkring, FRA-lag, utförsäljning av bolag och skattesänkningar till folk som inte behöver det. Men vad göra liksom. Den enda trösten är väl att jag inte lade min röst vare sig på di blå eller SD.
Ja nog är man i lite cocktillstånd efter gårdagen. Att SD kom in var ganska väntat. Sen tror jag ju mer dom har blockerat dom från alla debatter och dyl. har gjort att dom fått ännu fler röster.
Det ända jag kan se som lite poitivt är att alliansen måste söka breda lösningar med dom rödgröna för att hålla SD utanför och kan då inte få igenom all sin tänkta politik. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Nu kan man bara hoppas att det går som det gick för Ny Demokrati…att de försvinner nästa val!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Någon som minns valnatten 1991 fortfarande? Hur Bengt Westerberg reste sig upp och gick när Ian och Bert kom in i TV-studion? Inte för att jag är folkpartist, men det där var civilkurage!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men i Filipstad så har de ju ett partiprogram, och en plan…
Ooohhhh, en superintelligent kille!
Grattis till Filipstad
#13 hi hi hi 
Du har verkligen hittat en plan!
Fast jag måste säga att den som lagt på musiken verkar lika smart som killen.
Själv är jag inte hundra på det där med julafton alltså.
Hahahaha…Jaa, lycka till kan man bara säga…
…jag som är närapå Filipstadsbo…bor ju i kommunen….urk!…ja, inte valde jag det partiet inte…nä fy fasiken…
Säger förresten att kul var det att kika in här på Livskvalitet…fick tips från Sisa…detta är mitt första inslag här….
#18 Välkommen Eija. Stanna gärna kvar. Länge!
Ja man kan ju hoppas att han är en representativ SD-företrädare, för då går det snabbare utför än vad de gjorde när de kom in. Jösses vilket stolpskott!
Jag är faktiskt förvånad över att SD tog sig över 4%-spärren, jag trodde inte att det fanns så mycket smygrasism bland väljarna. Det där partiet springer rakt ur nynazism.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sorry! Kan inte låta bli…
#20 ja det här är obehagligt, de är manipulernande, ja förutom de som liknar killen i filmen ovan
Jag har hela tiden haft på känn att de skulle komma in över sprärren, synd att ingen kommit på att höja den
Min son som är lärare säger att det är av rädsla som eleverna röstat på dem. Det bor många kosovoalbaner där den skolan ligger och de har tagit över skolgården.
Jag tror också - precis som flera andra har sagt - att det har varit en miss av de andra partierna att inte ställa upp debatter med dem. Hade de gjort det tror jag att det hade visat sig att SD inte hade så mycket att säga i andra frågor.
Det jag tycker är mest skrämmande är att läsa hur skoleleverna röstat.
På flera skolor här i kommunen och grannkommuner så har SD fått 20-25% av rösterna.
Dessa undomar ska ju en gång ta över styret av vårt land…..
http://www.youtube.com/watch?v=HaPz7p-1-bk
Ingen rolig bild som kablas ut om Sverige och framförallt Malmö.
I Malmö är var 4:de invånare muslim. Det vanligaste namnet är inte Sven utan Muhammed.
Zabelle
#25 En tröst är att skolvalen sällan brukar spegla de riktiga valen.
Jag minns min egen skoltid då VPK var det absolut största partiet
/Maria
Tycker att det ar trist att de ar sa starka och jag stoder definitivt inte deras program. Men de andra partierna och kommunpolitikerna maste rannsaka sig sjalva och inse att det maste uppenbarligen vara problem och friktion i de kommuner dar SD fatt sa stor majoritet. Det ska mycket till tror jag for att folk ska byta parti och rosta pa ett wild card som SD. Vi kan inte avfarda alla dessa valjare som idioter.
Jag tror att den stora missen ar att de stora politiska partierna inte har lyssnat pa valjarna i kommuner dar det finns problem (mark val att jag inte lagger skulden for dessa pa problem at nagot hall, men det finns ju spanningar har och var, oberoende av vem man tycker det ar som har gjort fel).
Det gar inte att avfarda valjare med enkla mothugg som att de ar rasister om de upplever problem i sin vardag. Vissa ar sakert rasister, men tror inte att alla ar det. Forhoppningsvis kan man nu anvanda de opinionsmatningsinstrument man sa flitigt missbrukade i valrorelsen for att sondera terrangen i de kommuner dar SD ar starka och aterstalla ordningen till nasta val sa att folk inte rostar in extremister i protest.
Jag kan bara spekulera i varfor nagon skulle rosta pa SD men jar ar oerhort intresserad av att fa reda pa varfor.
#28 Håller med dig. Ett av de största misstagen var nog som flera skriver att de andra partierna inte ställde upp på debatter med SD.
Zabelle
Samtidigt är det kanske bra med den typen av utspel? Ju mer sådana utspel desto mindre sympatier borde de få.
Förutom att SD finns där så kommer de väl nu att bli ett slagträ mellan partierna. Om SD röstar med de rödgröna kommer alliansen att säga att de rödgröna samarbetar med SD och om SD röstar med alliansen kommer de rödgröna säga att alliansen samarbetar med SD. Trots att SD förmodligen röstar som de vill.
Känns som om det kan bli bitvis ryckig politik framöver.
Varken blå, röd eller grön utan - bjärt?