Hur gör ni?
Jag får många förfrågningar från FB om att bli vän men jag vet inte vilka som gör frågan för namnet säger mej inget och jag har svår att urskilja bilden. Jag vill ju inte vara ohövlig men har säkert varit det ett otal gånger.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vill veta vem det är!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det ská ju vara mina vänner
Jag nekar dem som jag inte vet vem det är.
Det kan ju vara här från sajten!
För en som inte kan Facebook - finns det inte någon möjlighet att fråga vem det är?
Men hur får folk här från sajten reda på din e-postadress och ditt rätta namn?
Jag har ALIAS på fb. Skyltar inte alls med mitt rätta namn.
Jag har många gånger talat om vad jag heter om medlemmarna vill ha tag på mej.
Jag får mail från både Facebook och Twiter dagligen och jag bara avskyr det. De använder sig av folk som jag känner och som är medlemmar där, för att försöka "värva" mig.
Jag har frågat ett par av de personer vars namn Facebook har använt i sina värvningsförsök och det visar sig att ingen av dem har någon aning om att Facebook använder deras identiteter på det viset.
Jag tycker att det är riktigt fult att utnyttja folks namn utan att fråga först. Det värsta av allt är ju att man inte kan be de där sajterna att dra dit pepparn växer utan att öppna mailen och då är man fast för alltid i deras nät.
Därför kastar jag all sån post utan att öppna. 
Det finns flera såna näverk som "jagar" mig, ett som heter Stay Friends där man ska återknyta kontakten med folk man gick i skolan med.
Jag har bett dem att låta bli att skicka, men mitt misstag att öppna ett enda mail för att be dem att lämna mig ifred har gjort att jag får nya mail från sajten var och varannan dag.
Jag fattar inte att de inte begriper ett NEJ och jag har god lust att polisanmäla dem för trakasserier.
Kan du inte lägga in en block i ditt e-postprogram för de avsändaradresserna? Det gör jag i min Hotmail.
#9 Jo på Hotmail har jag gjort det, men de har fått tag i min andra epostadress som är kopplad till min anslutning via Telia och genom att de använder folks privatnamn så ser det ut som mailet kommer från dem, så där har jag inte lyckats stoppa mailen.
#10 Ingen kul sits.
Som alltid i dessa tider så får man vara försiktig med vilka uppgifter man lämnar ut och vilka mail man öppnar.
Och det vi skriver här är en öppen bok på nätet.
Googla på ert användarnamn …….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#12 Jag får ungefär 40600 träffar när jag söker på mitt nick, men bara en bråkdel av dem är mina. Det finns uppenbarligen minst ett dussin som har samma användarnamn som jag.

Jag har facebook sedan kanske ett år. Tiden går så fort. Jag har mitt rätta namn och bild men lägger aldrig upp bilder på några andra.
Jag är nog mer en läsare där också. Trycker på gillaknappen emellanåt och skriver något fånigt.
Jag har rensat vänlistan och de som är kvar är kul att läsa om.
/Maria
Har några från sajterna som jag är vän med på facebook. Kan ju inte bli vän med hur många som helst som man inte har en aning om vilka det är.
Jag använder också mitt hela namn plus en bild av mig.
# 0 Jag har gjort vänförfrågning till dig Cristine flera ggr. Men har inte fått svar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
När det gäller facebook så misstänker jag att det på något sätt är som följer: de adresser som jag har inlagda på min mail, skickar facebook meddelanden till. De använder/snor alltså de mailadresser som finns på min maillista. Många gånger har kompisar sagt att jag skickat förfrågan till dem, fast jag inte har det.
Jag har också rätta namnet och bild på Fb. Har inte varit med där mer än ca. en månad så än så länge är det lugnt, och har än så länge en rätt ynklig vän-lista.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#15 Jag vet ju inte vad du heter mer än ANN
Jag är nästan aldrig där heller, bara när jag svarar någon.
Om man lägger till någon på FB som man av någon anledning ångrar, så går det ju att ta bort dem igen.
Eftersom många använder nicknamn här, vet man ju inte deras riktiga namn. Jag har säkert ignorerat flera av misstag 
Zabelle
Jag tycker att vet man om att man har alias, och ber om att få lägga till en vän så borde man skriva ett meddelande och TALA OM vem man är. Varför gör folk inte det mer?
Jag fick en förfrågan härom dagen från Anki Jönsson. Hon har flera medlemmar på iFokus som vänner men jag vet inte vem hon är. Det gör att jag tvekar… Om de som har nicknamn här på sajterna skriver ett personligt meddelande till de som de vill bli vän med på FB och förklarar vem de är, så blir det ju bra mycket bättre!
Är det någon av er som är duktig på FB? Jag skulle behöva hjälp hur man gör för att lägga upp en sluten grupp där.
Om någon vet hur man gör, PM:a mig gärna och berätta 
Zabelle
# 21 Har också fått vänförfrågan från henne och har inte en aning om vem det är.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Själv har jag bett dem avsluta mitt konto på Facebook. Ska bli intressant att se om det går att få sitt konto raderat. Det påstås vara svårt.

Smarta meee…. bytte användarnamn och lösenord då Woosy sade att det var lätt att komma in på vissa och jag kommer inte ihåg var jag skrev upp dem.