Skydda ditt hem?
Just nu står TV:n på och det är ett program om Amerika hur man skyddar sitt hem.
Det är tips på en massa skjutvapen som är bra att ha

Hur skyddar du ditt hem?
/Maria
Jag har en revolver och en hagelbössa…(skoja).
Inte på något särskilt sätt alls..hör jag ljud sticker jag ut huvudet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Boll- trä slangbella o ett j..a humör..
Nä..Men när vi bodde i Angered så var det bästa skyddet stor hund.
Där av att vi köpte Fia En riktig strids hund.
Var lite otrevlig i Angered på slutet.Dom gick in när folk låg o sov o stjälde plånböcker o lite av varje.I vår länga var det en familj som inte hade hund o dom blev utsatta.Damen hörde när dom gick runt.Vilken otäck känsla i sitt hem..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inte alls. Jag har ju bara en 1,5:a och väldigt få dyrbarheter. En ny laptop kan jag skaffa enkelt. TV:n är en urgammal tjock-TV. Min största dyrbarhet, pianot, går ju inte att rubba!
Dock skulle jag nog bli ledsen om någon snodde min konst… den glömde jag i hastigheten. Har åtminstone 3 tavlor som jag tror kan rendera något på marknaden.
Vi glömmer ju emellanåt t.om att låsa dörren vilket kanske är steg 1 i säkerhet
/Maria
Öh…!?
Ja men kanske borda låsa dörren…o ta in bilnyckeln till att börja med… 
Till vår fördel är att jakthunden bor bredvid huset o skäller på allt som närmar sig huset. Tassa bor inomhus o skäller på allt o ingenting (o kan låta bra nog elak) så det är nog svårt att ta sig in här obemärkt.
Skurkar utan vapen fixar vi nog, Guben o jag. Han är fd säkerhetsvakt o själv säger jag som chik; en fridens lilja tills ngn hotar mig o min familj…då kommer nog humöret fram o jag har lärt mig några knep genom åren. 
Gör heller inget särklilt för att skydda hemmet. Glömmer ibland att låsa. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jo,detta är lite dubbelt här hos oss. Efter att ha lyssnat in min sambo, så sa jag en gån,g att vi kanske skulle ha ett larm till huset. Så det har vi numera, och det sägs vara bra. Hus med larm, där det går att läsa utanför huset att det finns ett larm -- dessa hus har mycket sällan inbrott.
Men - sambon kan gå hemifrån utan att låsa dörren, det är jag som måste kolla att det är låst på kvällen (har två ytterdörrar och en altandörr) och bilen är det inte så noga att låsa. Förrådet är olåst.
Hmmm
Jag har lampor som tänder sig själva när det blir mörkt men det är mer för att jag tycker att det är trevlig att det är tänt någonstans när jag kommer hem
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hos mig finns ormar - bättre avskräckande skydd finns inte 
Det enda skydd jag har är en brandsläckare
/Maria
Brandsläckare har jag med
…sen låser jag dörrarna! Räcker inte det…
Fast är inte irländska varghundar väldigt snälla? Stora hundar är ju ofta det. När jag bodde i Lund hade jag en kursare som hade en jättelik Grand Danois och den släppte in vem som helst. Fast å andra sidan så gick ju inte vem som helst in när de fick se en jättehund innanför dörren.
Har hört historier om att det ibland kan räcka med en LITEN hund innanför dörren…bara den skäller!! 
Eller…varför inte sätta en skylt "Varning för hunden" utanför dörren…ingen vet ju vad det är för ras, eller att det kanske inte ens finns någon hund! 

Låser dörren, har hund och skiter i resten. Jag är inte rädd av mig. Dessutom tror jag att våld föder våld. Risken att bli skjuten ökar allt efter som kapprustingen ökar. Inte är det tryggare i USA att ha en revolver heller…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag hade en tax en gång som lät som en varghund (om man inte såg honom) Han hade ett enormt mörkt dovt skall som om han var jättelik
/Maria
#11 Haha, jag kan se dig framför mig med hagelbössan i famnen och "lillen" bredvid

/Maria
#12..#16
Jo visst är han respektingivande trots att han är snäll, det har inte varit någon främmande som gått in genom grinden varken på den gamles tid eller under dennes.
Är han inne så möts man av ett stort huvud i fönstret i ytterdörren, och det sitter rätt högt .
Och han har skyddsinstinkt har jag märkt när jag testat.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vår förra vovve (tervuerense) släppte gärna in folk men inte ut. Kom grannars in o vi var borta (olåst som sagt o här på landet stövlar man in o tjoar när man står i köket) så blev han jätteglad. Men när de sedan skulle gå nöp han tag i byxbenen på folk…alltså, han bet inte, höll bara fast. 
#18 - min syster hade en granne som hade en newfoundlandhund. Den gjorde precis så. Den fångade faktiskt ett par inbrottstjuvar en gång. När grannen kom hem en kväll satt det två unga killar i soffan i gillestugan och en stor svart hund framför. Bara att ringa polisen.
Det mest avskräckande är ju att jag finns där…. Hahahaha
Till hjälp har jag en Carl Gustav 6,5x55, självförsvarsspray och en batong!