Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 952 ggr
[Sisa]
0

Kollektiv

Att vara här på LK, är lite som att leva i ett kollektiv…

Hur tror ni då det skulle vara, att leva i ett kollektiv i det verkliga livet ?

Det sitter kanske folk i varje hörn, kaos i hallen, en stökar, en städar…

Hur fyller man kylskåpet på ett effektivt sätt och hur hittar man på maträtter, för typ elva personer…

Kan Du tänka dej att leva i ett kollektiv ?  Obestämd

[Asta]
0

Absolut inte. Jag skulle bli fullkomligt vansinnig i ett kollektiv. När jag studerade ville jag inte ens bo i korridor utan hittade en egen lägenhet i stället.

zabelle
0

Aldrig i livet! Jag behöver ordning och reda för att må bra. Var sak på sin plats..

Zabelle   

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan säga att jag levt så ett tag i Madrid. Jag hyrde en jättestor lägenhet det fanns inget annat, men efter ett tag frågade en väninna om hon inte kunde få hyra ett utav rummen..till slut var de tio och när mina föräldrar kom och hälsade på så fick de mitt sovrum och jag fick ligga på balkongen.

Men det gick bra, vi hade en trevlig kvinna som städade och lagade maten.

Stora rummet liknade ett spa på morgnarna med en massa tjejer som satt inlindade i handdukar och sminkade sig, och de dagar de vaxade sina kroppar vill jag helst glömma. Föredrar faktiskt indiantjut på skiva.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Säger som Asta i #1. Jag vägrade också bo i korridor när jag pluggade, tyckte det var sååå skönt att ha egen lägenhet.

MaMaMade
0

Nja, är nog lite för egen för det. Men jag säger aldrig aldrig!

Det beror förmodligen på om man kan hitta den rätta sammansättningen på folk men 11 pers känns *lite* för många. Men några st som kommer bra överens, gärna med olika "intressen"… (Jag lagar gärna mat men *avskyr* att städa…OskyldigSkrattande) Tror att det är bäst att hålla sig till enbart vuxna också. Ni vet; mina barn o andras ungar. Obestämd Flört

Bergspuman
0

#3 Vaxade sina KROPPAR???

Nu får du förklara! Förvånad

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hårborttagning på ben, armar, rygg, mage, delar av ögonbrynen och under armarna. Spanjorskorna har hår överallt. De var avunsjuka på mej som aldrig behövde tillämpa dessa horrenda metoder.Flört

[Sisa]
0

# 7

Intressant, Cristine! Men visst finns det väl fördelar med att bo kollektivt ? Har man småbarn, har man ju kanske alltid barnvakt…Tungan ute

Bergspuman
0

Ah då fattar jag.

Jo nog finns det ludna fruntimmer… Jag var bekant med en judisk tjej när jag bodde på kibbutz i Israel 1983. Hon hette Miriam, var amerikanska. Har nog aldrig sett hårigare tjej. Hon hade t o m mustasch. Svart krusigt hår på huvudet av den sort som syriskor och jemenitiskor ofta har.

AnnL
0

Skulle aldrig kunna tänka mig på i kollektiv. Är alldeles för självständig för det. Vill ha full koll på mina egna saker. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

asvensso
0

Jag kommer att tanka pa en svensk komedi - har for mig att den hette "Tillsammans" och utspealde sig pa 70-talet med Shanti Roney, Micke Persbrandt m fl.

En kompis i skolan bodde i kollektiv. Det var kul att leka hos henne for det var full kanal hela tiden med folk som kom och gick och spelade gitarr och drack vin och diskuterade politik. Vi kunde fora liv och springa runt hur myket vi ville.

Som vuxen kryper det i mig av tanken att dela med ett gang andra manniskor. Jag har delat lagenhet med tva personer och det var OK for den var sa stor och vi reste alla sa mycket och det blev en bra deal for oss alla.

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På tal om komedi så hittade jag just en av mina inneboende..Fedra Llorente. Rödhårig, men här ser hon ut som en brunett, hennes syster som är blond och väldigt vacker är sångerska och bodde också hos mej.

[Sisa]
0

# 12

Ojdå!! Förvånad

[peter54]
0

#0 Aldrig vid min fot! Jag skulle få tokspel första dagen Glad

Maria
0

Och ändå tror man att alla gamla älskar denna boendeformObestämd

/Maria

[Sisa]
0

Precis…att bo på ett äldreboende är ju också som att bo kollektivt…Obestämd

penke
0

…Javisst,efter lite eftertanke..
 det kan nog vara svårt till en början,
man kan vara lätt bortskämd att bo mer eller mindre "Själv"..

det svåra kanske är att hitta alla andra som både har diciplin och respekt,då kan de nog vara väldigt givande *ler*

alltid kunna lämna ungarna,aldrig ..ensam (men,väl själv!),bara matlagning/disk en gång i veckan, billig hyra,mer mänisklor att lära o läras av/med

jag har aldrig bott i kollektiv,på riktigt
 men med många mäniskor,speciellt på ..resor
 då hade jag sällan ens eget rum.  ..

penke

Anders 50
0

Aldrig någonsin inte!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!