Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1018 ggr
Bergspuman
0

Plast!

Jag var på Nordiska muséet idag och de har som alltid många intressanta utställningar.

Bland annat en om plastens användning och historia. De hade flera stora montrar fulla med olika plasthushållsutensilier, rött, orange, gult, blått, grönt. Jag gick där och fnissade för mig själv när jag kände igen många föremål som fanns hemma hos mig när jag växte upp.

Fanns en bakelittelefon. Man berörda nylonskjortorna, Tupperware och leksaker. Ja, det fanns föremål inom i stort sett varje kategori där plast används.

Har Du kvar dina plastföremål från 60-talet eller 70-talet? Håller de än och använder du dem än?

zabelle
0

Har en liten mjölkbringare (2, dl) från Tupperware. Har haft den i evigheter och den funkar än.

Zabelle   

aggeelin
0

har nyare Tupperware, och det är bra men dyra produkter, men de häåller bra

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

jag har av en olyckshändelse blivit ägare till två taklampor i gul plast som jag ska försöka bli av med på loppisen i morgon, jag tycker de är gräsliga men sånt är ju lite inne nu. Själv avskyr jag plast Skrikandes

[Sisa]
0

Gillar inte heller plast…men en del Tupperware har jag samlat på mej…Tungan ute

solblomman47
0

Jag har lite Tupperware bla några saker som jag köppte i början på 1970 talet o dessa har jag använt väldigt flitigt o de håller fortfarande.

Maria
0

Jag har ingen plast kvar men har en son som älskar alla gamla designade hushållsbunkar m.m.

Det mesta har han köpt på loppis. Hans hem har mycket från 60-70tal och det är jag som blir nostalgiskFlört

/Maria

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyckades faktiskt sälja en av två likadana gula plasttaklampor från 70-talet på loppisen i dag.

jag tycker den är gräslig men ungdomarna gillar de tydligen. Såld till en fattig student för en hundring. Förvånad

[MargaretaA]
0

så här ser den ut på undersidan.

Maria
0

#7 Den hade min son älskatGlad

/Maria

zabelle
0

#7 Sån hade mina föräldrar, fast knall orange. Skrattande Till den hemska lampan hade de orange plaststolar Tyst

Zabelle   

[MargaretaA]
0

ja 70-talet verkar ha en dragning hos dem som inte var med då. Förvånad

ja orange var populärt också. Den hemskaste färgen av dem alla. Den passar bara på apelsiner.

Anders 50
0

#10 En sådan här?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

ja just det, huvva! Skrikandes

zabelle
0

#12 Skrattande Exakt! Har du matchande stolar också? Tyst

Zabelle   

Anders 50
0

#14 Nej..men dessa lampor kommer att bli dyra med tiden….Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#15 Säkert… Guld i munTyst

Zabelle