Kedjebrev
Har fått men aldrig skickat vidare.
samma här har fått men aldrig skickat det vidare.
Såna här??? 
Bli rik, vacker, klok ung, Nissanägare och hembjuden till smurfarna på pyjamasparty.
Du kommer även att bli polare med Karlsson på taket samt få gratis milkshake direkt i brevlådan.
Du kommer även att få flera kilo sill hemtransporterat till din dörr flera gånger per dag.
Små feta tomtar kommer att skura ditt badrum varje söndag.
Du kommer att få en tio långfärdsbussar döpta efter dig.
Du kommer att vinna en egen bowlinghall.
John Blund kommer att joddla vackra dikter på tyska för dig.
En mås kommer att bli din bäste vän.
Din granne kommer att fria till dej.
Om du inte vidarebefordrar det här trevliga kedjebrevet så kommer:
Små söta kameler att kissa på din cykel.
Vita lögner att visas på din tv fr.o.m. i dag och i all framtid (dock längst t.o.m. Torsdag).
Folkpartiet att nämna dig i alla politiska anföranden.
En full struts att bajsa i din trappuppgång.
Två elaka ungar att svära åt en katt.
Flingpaketet i ditt skafferi att sakna bifogad leksak.
Zabelle
Har också fått, men skickar aldrig vidare. Kedjebrev är spam.
Ovanliga kedjebrev…herregud!! 

Avskyr dem. Får, men skickar aldrig vidare…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
zabella.Det var ju roligt…
kedjebrev
Ja vist får jag sådana.O när jag får från mina barnban så svarar jag o vissa sänder jag vidar för det är fina bilder med..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag brukar skicka vidare de som är riktigt roliga. Fick en liten läskig ängel häromdagen, med hot att om jag inte skickade honomm vidare så skulle han ligga på min kudde varje kväll. Han fick resa vidare till några som jag vet kommer att skratta åt honom. Men det är sällan jag gör det.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag fick en del av en sockerkakssmet, att baka vidare på…sparade en del av min egen smet, och skickade vidare till nästa…
God sockerkaka! 
sockerkakssmet!! I datan sisa..Hur gick det till??
Lena.P är jag i verkliga livet.
Får ofta kjedjebrev men mycket sällan jag skickar vidare.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har en bekant som har pippi på det här med kedjebrev.
Hon vidarebefodrar dem, och man ser halva sveriges e-mail adresser i mailet. Rena guldgruvan för den som letar e-mail adresser!
Men jag skickar alla sådana till papperskorgen utom ett som jag sparat, för det var så kul. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 Ängeln har varit och vänt hos mig också.
Fick bråttom att låta honom flyga vidare, ville inte riskera att han hamnade på min kudde 

Zabelle
Jag har förstås också fått såna, ofta med hot om hemskheter som ska hända om jag inte skickar det vidare. faktiskt fick jag ett på min Hotmailadress för bara ett par år sedan.
En jag minns väl handlade inte om att man skulle skicka en slant och såsmåningom få en hel drös pengar, utan istället handlade den om att man skulle skita på varandras gräsmattor.
Till slut skulle någon ha tusen skitande människor på sin gräsmata som därmed skulle vara den mest välgödda gräsmattan på orten.

# 10
Alla kedjebrev kommer inte genom datorn…sockerkakssmeten fick jag direkt i handen…
Får i massor av ett par vänner men jag skickar aldrig vidare. Jo, ngn gång när det har gällt matrecept el ngt annat vettig o brevet inte innehåller ngn form av hot.
(Den där ängeln fastnar *inte* på kudden, jag lovar! Har inte sett till honom än iaf. Han kanske är rädd för katter, hundar o eksembarn som kommer o lägger sig, kliar, suckar o sparkas!
)
Har fått kedjebrev men skickar aldrig vidare. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Brukade fa en massa av ett par kompisar men skickade aldrig vidare. Jag blir bara illa berord av det passivt-aggressiva i dem dar de pratar om anglar och karlek och ljus och lycka och karlek och sedan avslutar med ett hot om olyckor och elande. Ibland undrar jag om de som skickar verkigen sjalva laser anda till slutet for ibland ar det riktigt obehagligt.