Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 682 ggr
[Sisa]
0

The King!

En underbar sångare, mindre bra skådespelare…men kanske den största sångikonen världen har skådat.

Har alltid gillat Elvis, hans underbara och känsliga röst, hans sånger…och visst var musiken bättre förr ?

Cristine
0

Det är otroligt många som gillar honom (inte jag fast jag medger att han har bra röst) men i vårat gäng så lyssnades det på Tommy Steel det var han som var idolen där ( inte för mej )men han försvann rätt snart. Nej jag lyssnade på princessan Yma Zumac (tror jag hon hette)och sydamerikansk musik då.

*S* kärringen mot strömmen!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Elvis var före min tid.

Jag tycker inte musiken var bättre förr. Det fanns bra musik då och det finns bra musik nu. Köper ny musik ganska regelbundet.

Det jag kan ofta kan tycka är att mycket musik som blir populär (via idol mm) är oerhört tråkig musik och jag tycker det är trist att de får så mycket uppmärksamhet när det finns så mycket annan musik.

[MargaretaA]
0

Jag har aldrig gillat Elvis, men jag håller med om att han hade en gudabenådad röst.

[peter54]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst lyssnade jag mycket på Elvis fast jag bara var 4-5 år när han slog igenom, men jag tycker inte att musiken var bättre förr.

Det fanns lika mycket skräpmusik då som det gör nu tycker jag Glad

#1 Jag minns Yma Sumac, hon hade ett brett register och pampig röst. Född 1922 och död 2008.

[Sisa]
0

Fint…Kyss

Anders 50
0

Elvis var inte min idol, men några låtar tycker jag han gjorde bra.

Mycket musik från förr var tycker jag var bra, mycket spelas än, undrar hur länge dagens musik kommer att spelas?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Precis…det undrar jag med Obestämd

[Asta]
0

Det som är bra kommer att spelas. Och ju fler av dem som hört och levt med Elvis försvinner desto mindre kommer troligen Elvis att spelas. Varje generation tar en del av sin musik med sig. Det finns låtar från 60-.70-, 80-, 90- tal etc som också kommer att leva länge. Men det är inte säkert att ni är inställda på att höra den? Ni kanske mest hör Elivs?Flört

[MargaretaA]
0

jag håller med dig. Min favvomusik finns på Radio Vinyl 60- 70- och 80 talsmusik. Kyss

aggeelin
0

Nej, det var inte bättre musik förr. Det finns mycket bra ny musik, både svenska och utländska artister. Vi har rensat bort det mesta av vår "gamla" musik (nej, inte kastat men den står inte vid cd-spelaren) och så har vi botaniserat bland nytt. Det innebär inte att det endast är nya artister utan nyproducerat även av "gamla" artister.

Elvis sjöng bra, men spelas aldrig hemma numera. När jag lyssnade på en dokumentär på TV häromdagen blev jag lite sugen på att köpa en skiva med T-rex (sjuttiotalsgrupp) som gjort spännande musik.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet