Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 3440 ggr
Cristine
0

Långhåriga katter.

Nu när det är fuktigt i gräset så får de en massa tovor i pälsen som jag brukar klippa bort. Är det någon som har tips på något bättre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

jag har hundar som ofta får tovor men jag vet ingen annan råd än att ta fram saxen.

MaMaMade
0

Min långhåriga har tack o lov sådan päls att det bara blir tovor när en snigel el två snårat in sig i pälsen! Men den gamle…ujujuj…där var det bara att klippa o bli biten för han var kittligare än kittligast på magen, där naturligtvis alla tovorna satt!

Cristine
0

Man har inte heller råd att ta dem till veterinären för att rakas varje gång det händeObestämdr.

Maria
0

Min gamla långhåriga katt körde jag med trimmer och det gick jättebra.

Nuvarande "luddpelle" är väldigt rädd för detta ljud så det får bli stålkam och saxFlört

/Maria

Cristine
0

Jag köpte en trimmer till ingen nytta, han kutar ut i raketfart så fort han ser den!

stina63
0

Jag har själv långhåriga katter jag har en tovutredare som är väldigt effektiv ta bort skära bort tover. Men jag klipper också just för att Hugo är inte så villig alltid att bli borstad kammad.
Denna tovutredare kan jag rekomendera.

tovutredare

aggeelin
1

Jag har också en tovkam somär bra, eller egentligen har jag två Skrattande, för den första kom bort en tid. De är bra, precis som Stina säger

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Jag tittade på stinas bild, så ser min ena ut, ungefär. Jag har också en med korta skär, som är mycket effektiv

Maria
0

Jag hittar heller inte min nya tovkamSkrikandes

/Maria

aggeelin
0

#9 så irriterande Skrikandes, var är alla försvunna sakere?

Maria
0

#10 Det är nog långhårskatternas "skyddsängel" som samlar in alla tovkammarFlört

/Maria

aggeelin
0

Ha ha … ja kanske de har en sån. Vad har du för kattter förresten? Här bor det en norsk skogkatt, Maxen, som då har den långa pälsen och sen en utan päls… nästan, för han har mindre än han ska ha. Charlie är en cornish rex.

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Jag har två som ska vara "halva norska skogkatter" men det vet man ju vad det vill sägaFlört

En är långhårig och den andra korthårig. Vad som skulle tala för skogishållet är väl i så fall att båda är stora katter.

Tidigare har jag haft en riktig skogisGlad

En cornish rex skulle jag gärna vilja haGlad

Här kommer en bild på min luddige…

/Maria

aggeelin
0

Han är söt den luddige. Kyss. Skogkatter blir stora och växer tills de blir tre år

Ja, cornishar är härliga och den dag du bestämmer dig så kan jag tipsa om en bra och seriös uppfödare.

Maria
0

#14 Det gäller bara att övertala min manFlört men han är väldigt lättledd när det gäller djur så träffar han bara någon så…

/Maria

aggeelin
0

#15 den uppfödare jag känner är lämplig att hälsa på. Hon har jättehärliga katter, så passa på att ta med den lättledde Flört

Maria
0

#16 Skrattande

/Maria

aggeelin
0

#17 ja visst, glömde säga att hon har en kull just nu så du kan gå in på My Twiggs hemsida och kika. Eller kika in på cornishrex i fokus, där Twiggie visar sina kattungar just nu

http://cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c6344fca-3d02-497d-9517-d4ce70e6c160&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup#threadlist-anchor

Maria
0

#18 Jag döööör så sötaTungan ute

/Maria

aggeelin
0

#19 ja och jättehärliga, jag har gosat med dem Kyss

Åk dit med den lättledde du Cool

stina63
0

*13 Mycket vacker katt. Svansen påminner om Antons svans. Han och hans bror har lite norsk skogskatt i sej från pappans sida

Maria
0

#21 TackKyss

Här kommer ännu en bild på hans enorma svansGlad

/Maria

aggeelin
0

#22 vilken stilig kille Kyss den svansen går inte av för hackor den!

Maria
0

Den brukar han doppa både i grytor och kastruller ouppfostrad som han ärOskyldig

/Maria

aggeelin
0

Samma här Skäms´, det är dåligt med den sortens fostran

Maria
0

Jag brukar hota honom med Hälsovårdsnämnden men han bryr sig inteObestämd

/Maria

aggeelin
0

Det skulle inte gå bra om de kom Skäms. Där vi bodde när katterna var små, fanns det en naturlig väg upp på köksbänken (via trappen) ohc via kökssoffan upp på bordet. Andra gånger när jag haft småkatter (i andra bostäder) har jag alltid sagt "nej" när de var på väg att hoppa upp på bänk och bord, men i det här köket funkade inte det

aggeelin
0

Försöker skicka med ett nytt kort på herrarna

Det lyckades, fast svansen kom inte med Flört på Maxen

Maria
0

Min gamla katt var också väldigt väluppfostrad men dessa två nuvarande har vi varit väldigt slappa med.

/Maria

aggeelin
0

Slapp var ordet sa Bull.

Men de har lärt sig sitta fint när de får godis istället Foten i munnen

Maria
0

Man får vara glad för det lillaFlört

/Maria

aggeelin
0

Ja och så pratar de mycket med oss Flört de har många olika ljud och uttryck, Charlie hämtar mig och slår på mig med tassen när han ska börja prata

zabelle
0

Våra katter har uppfostrat oss väldigt väl Flört

Den ena sätter sig och skriker i badrummet så reser sig husse eller matte och sätter på kranen… kan ju inte dricka "gammalt vatten" ur skål! Oskyldig

Zabelle   

aggeelin
0

Nej, vatten ska drickas ur kranen. Charlie spanar på mig och väntar på¨att jag eller hussen ska gå till badrummet, och Maxen dricker i hon i tvättstugan

Maria
0

Katter är lustigaSkrattande

/Maria

stina63
0

Mina sitter och väntar på att jag ska lägga mig.. Anton vill hålla tassen när han ska sova. Ligger väldigt tätt intill mej och ska ha en eller två tassar på mej. Hugo ligger sidan om och väntar på att brorsan ska gå så han får mej för sig sjävlaSkrattande

Maria
0

#36 Så avundsjuk jag blir. Mina två ligger aldrig i sängen och jag saknar en katt i sängen så.Gråter

/Maria

Anders 50
0

Mysiga katter ni har! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#37 Charlie sover under täcket i min säng varje natt. Det är vanligt att Cornishar sover i sängen och då ofta under täcket för de älskar värme. Han ligger vid min axel så nära han kan. det är jättemysigt. Ta och kolla in några cornishar…

stina63
0

Jo det är mysigt bombleboo med katter i sängen. Men hugo vill mjölktrampa på min hals och trycka in sin nos i min kind, MEd klorna ute, De är inte mysigt alls.Glad

aggeelin
0

Jag vet inte hur det går till  men jag upplever att katterna drar in klorna, det är som att de förstår att de ska det

stina63
0

Ja då har dom klorna ute och sen drar dom in dom.. SkrattandeJo dom drar in klorna Det är de som gör ont eftersom klorna är vassa mellanåt. Jag måste klippa klorna först innan han ska gosa med mej..

aggeelin
0

Jo här klipps det klor, mer eller mindre populärt

stina63
0

Det går bra med mina. Sätter dom i mitt knä sen klipper jag klorna.

aggeelin
0

Jodå, det går rätt bra, men får ta två tassar itaget,

MaMaMade
0

Vilka gullnissar det var här då! Skrattande

Här är min Gammelmumse…Måns…död sedan några år, en underbar katt…Kung på byn!

Det var han som var så tovig jämt, särskilt vinter o vår samt killig på magen.

MaMaMade
0

Lillkisse; Findus, visserligen sisådär 9 år nu men ändå min bebbekisse! Hur kelig som helst, ligger helst i knät hela kvällarna o kliar man honom på magen så ger han knä-akupunktur alldeles gratis! Obestämd Skrattande

Anders 50
0

Blir mer och mer sugen på att skaffa en katt till!

Eller också får jag avmarkera den här tråden….Obestämd

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MaMaMade
0

Lasse-Maja, kallad Lasse…vi upptäckte efter ett tag att Maja hade snorre! Förvånad

Otroligt kelig han med, har inte så "tur när han tänker" men snällare än snällast. Tror inte att han har klöst någon under hela sin 12-åriga levnad! Förutom råttor, möss o fåglar…ngn ödla har säkert också råkat illa ut. Han har haft stadigt sommarjobb som råttväktare de senaste 6-8 åren nere hos kusin bonden. De två senaste somrarna har han inte ens orkat komma hem. I fjol försvann han dit ner i maj o kom hem först i oktober, sedan sov o åt han i 7 månader här hemma innan han gick ner dit igen. Får se om han dyker upp om ngn månad el 2!

aggeelin
0

#46, 47,, 49 - å vilka söta missar… det är härligt med katter, sitter här med en i knä just nu. Han kommer och säger till att han vill sitta i knä, att det är dags för mig att sitta i soffan Skrattande