Mardrömmar
2 nätter i sträck har jag haft mardrömmar , är det något som brukar förstöra er sömn?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag drömmer ofta mardrömmar och det har jag gjort så länge jag kan minnas.
Väldigt obehagligt.
/Maria
Ibland - men inte så ofta - har jag förfärliga mardrömmar! Handlar oftast om kändisar, vad det nu kan bero på…
Vad jobbigt! Det var länge sedan jag drömde ngt otäckt o ändå har jag dragits med olika "bekymmer" i flera år nu. Däremot vaknar jag alltid mellan kl 3-4 på natten o kan inte somna om…en slags mardröm det också i längden! 
Skönt att du slipper dras med samma bekymmer om nätterna, som på dagarna…men jobbigt också att vakna så tidigt varje morgon!
Ta hand om Dej! 
nej det händer väldigt sällan numera. Det var oftare när jag var yngre.
Tack Sisa! Gillar inte sömntabletter men ska ta emot erbjudandet om insomningstabletter bara för att ha hemma. Den psykologiska effekten av att de finns hemma gör mkt o ibland måste man ta till ngt för att "komma in i rytmen" igen.
Valeriana funkade riktigt bra…ett tag men inte nu längre. Men jag tror att nu när småbarnsåren börjar vara till ända o andra bekymmer förhoppningsvis bleknar bort, så kanske sömnen kommer åter.
Jag har ytterst sällan mardrömmar.

När jag var deppig, brukade jag ta en insomningstablett, för jag mådde mycket bättre dan efter.
Numera har apoteket bytt leverantör och av de nya tabletterna fick jag mardrömmar. Vilket jag inte alls har i vanliga fall.
Brukar säga att jag lever 2 liv Ett på dan och ett på natten, för jag drömmer mycket och bara roliga drömmar.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Har väldigt sällan mardrömmar numera. Var mer när jag var yngre.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Det händer inte så ofta numera.
I morse drömde jag något som jag inte kommer ihåg, bara att jag förde ett samtal med någon, så gick klockradion igång och avbröt drömmen.
Försökte komma på vem jag pratat med men det gick inte
För mig är alla såna här obehagligheter kopplade till för högt blodsocker. Går jag och lägger mig med för högt blodsocker kommer mardrömmarna som ett brev på posten. Likadant är det med fantomsmärtorna - alltid i samband med höga blodsockervärden.

Jag drömde en natt att jag jobbade i hemtjänsten…tillsammans med Brolle Jr! Och han var inte snäll vill jag lova…undrar varför man drömmer så 
#12 - jag måste säga att jag tycker det låter intressant att dina mardrömmar nästan alltid involverar kändisar. Undrar vad man kan läsa ut av det.
I mina mardrömmar, eller vanliga drömmar också för den delen, finns det aldrig kändisar med.
Mardrömmarna handlar om ren ondska, opersonlig sådan, bara någon ondkefull människa som tränger sig in i vårt hem och försöker döda oss, eller nåt liknande.
Skulle vara intressant att veta…kanske någon här som är bra på att tolka drömmar ???
När jag väl har somnat så sover jag som en stock. Men ibland är det någon som väcker mej. Vem det nu är. Men händer att jag vaknar drömt otäckt.
*15 Sisa tänker på din dröm. Just drömmar som jag brukar tolka när jag drömmer. så handlar drömmar om en själva. Varje person är en bit av sig själva. En spegelbild.
Något känt inom dej kan vara dej själva En känd person.. ( Du är en kändis för dej själva) Är det något inom dej som du gärna vill göra eller behöver göra? Ibland kanske man inte är så snäll mot sig själva. Stressar inom jobbet. Samvetet säger ifrån till en i drömmen.
Lite tankar om de som jag skulle tolka de om det var min dröm. 
Tack Stina…kanske det kan stämma. Du har gett mej nåt att tänka på 
*17 varsegod sisa.
Men när jag tänkte igenom drömmarna då jag var yngre så förstod jag att jag flydde från mej själva. Fick tänka vad är det som jag tycker är obehagligt efter som jag flyr?
När jag var yngre flydde jag ofta i mina drömmar. En gång hittade jag ett ställe. Plötsligt kommer en dam in och lämnar över ett barn till mej i min famn. Då ser jag i min famn ett barn. Men tycket att barnet så väldigt ful ut. För barnet hade mitt vuxna ansikte på späbarnskroppen. Men tänkte att Barnet liknar mej så det måste vara mitt barn
Men efter ha tolkat de så förstod jag att jag var rätt trött då och ville vara i min mammas famn. Känna och vara barn igen en stund. För mamma är alltid mamma och där finner man tryggheten
Spännande och intressant…Du är duktig på att tolka drömmar 
Jag har skrivet ner mina drömmar sen jag var barn. Sen har jag tolkat dom efterhand. När jag tolkar mina drömmar så ser jag varje person i drömmen som en bit av mig själva hur jag är och känner mig. Sen tänker jag igenom hur jag kände mej innan jag drömde eller under den tiden som jag har drömmarna. På de sättet så blir det lättare att tolka sina drömmar. 
Prova själv nästa gång du drömmer. Försök tänka igenom vad som har hänt innan
Tack för det tipset…det ska jag prova!