fint väder
En väninna till mig är på Cypern nu
40 gr varmt 30 grader i havet
Avunsjuk?
Ja lite bara lite, men vi har ju strålande väder här hemma
Nej - 40 grader är för varmt för mig så det blir jag inte avundsjuk på.
Det var 32 grader i Züriz igår när vi kom till flygplatsen - det var alldeles för varmt…
jag är lite avundsjuk. Det behöver inte vara så varmt men här känns det som att sommaren är slut och det är för tidigt. Det kunde gott få vara sommar en månad till. 
Hälften är nog för mig, vatten tempen kvittar…är badkruka.
Tacka vet jag regn…nu äntligen börjar det regna igen! (ironi)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag älskar värme så det låter jätteskönt. Håller också med Maggan om att sommaren tar slut för tidigt här. Den här årstiden bör det vara/ha varit skördeväder - men icke - vad jag förstår så är stor del av skörden förstörd…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det här året har varit ett väldigt konstigt år vädermässigt
#6 ja, konstigt väder. Maj juni kallt och fuktigt framt till midsommar. Sen varmt, sen ganska kallt igen och mycket regn. hur har det varit hos dig?k hur konstigt menar jag 
#7 - ungefär likadant, men kan ju börja redan tidigare. Januari- februari - kallare än vad som någonsin har mätts upp. Mer snö än vad som någonsin mätts upp.
Snön ligger kvar lääääääänge.
Svinkallt april, maj, juni fram till midsommar
Rekordhetta midsommar och juli.
Ösregn Slutet juli till nu.
#8 ja då har vi haft samma kontigheter, nu vill jag ha en fin höst ovanpå detta konstiga!
Nej…efter denna sommar känner jag mej inte ett dugg avundsjuk! Kanske mera på dom som är på Grönland…
Här har det kommit regn 17 dagar (av 23) nu i augusti. Inga mängder varje dag, men det hinner ju aldrig torka upp mellan regnen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 - det är väl som här. Allting känns fuktigt. Mina dunkuddar luktar till och med fuktigt(=illa)
Hösten kom fort i år, redan i förra veckan. Mulet o regn, +10-15 grader dagtid o ca +5 nattetid. Lederna småvärker o deppen kom på stört. Hoppas på värmen de säger ska komma från Spanien, september ska visst bli fint o det *behöver* jag!
Här var det en iskall maj o kallt ända till slutet av juni. Sedan bidde det ju mumma men det har blåst hårt hela sommaren så jag har gått omkring o snorat med halvt om halvt igensvällda bihålor o då hjälper det inte att det är varmt. Sedan höst pang bom…nä, lite jämnare tack *o ingen blåst*!