Gummihandskar
Usch, nu ska jag diska och då använder jag gummihandskar. Vill skydda händerna men istället luktar de som - kondomer. Har alltid avskytt gymmilukt, den får mig kräkfärdig.
Vad har ni för inställning till gummi i olika former?
Tycker det är bättre utan!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag jobbade på laboratorium en gång i tiden och fick då rådet att använda potatismjöl eller talk i handskarna vilket gjorde det trevligare att ha dem på sig.
I övrigt kan jag inte påstå att jag har någon direkt inställning till gummi. Bra där det behövs.
Gummi är äckligt.
Använder latexhandskar på jobbet men de har visst något nytt namn nu men känns lika obehagliga ändå.
Diskar sällan för hand men gör jag det blir det utan handskar.
Jag använder inte handskar i trädgården heller då jag blir svett och äcklig utan det blir nagelborste och tvål.
/Maria
Jag använder alltid engångshandskar när jag handskar med vilt, urtagning eller styckning, men det är inte samma som att vara barhänt, man har inte samma känsla i fingrarna.
Men visst är de bra!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
! mina händer mår bra av att handdiska,småsprickor o likn. .."läker bättre",gör mindre ont
iofs sker nästan samma..
när jag har "kirurghandskar" på jobbet,när jag målar,då för att skydda mot färg o andra lösningsmedel,tunna men starka mot kemikalierna,och för fingertoppskänslan :- )
..gummi i allmänhet,har väl sin plats ibland *ler*
stövlar i blåbärskogen,typ.
penke
Gillar varken gummi eller plast så jag använder ingendera.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haller med! Handerna luktar ackligt efterat av diskhandskar, likasa blir det svettigt och ackligt med tradgardshandskar modell grovre. Har ingen losning men brukar kora utan handskar pga det och smorja in mig ordentligt fore och efter om det gar. Kondomer luktar ocksa grasligt.

Vintertid får jag ta till gummihandskar ibland vid städning, kan inte säga att det är en höjdare.
När jag var ung, nej vänta lite nu, yngre och bodde i stan fanns det en kille som kallades gummimannen. Han hade en fetish och tände på när folk tog i honom med gummihandskar. Han lurade folk på bussar att ta på sig gummihandskar och hålla i honom. Sa att han var sjuk och behövde stöd i bussen å så där -- creepy!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det enda gummi jag gillar…är tuggummi…
Gummistövlar är väldigt bra att ha tycker jag.
#9 Så är det för min del också, de fyllda blå och de gröna Extra gillar jag bäst.
Annat gummi jag brukar är gummisnoddar och däck på bilen, cykeln, fyrhjulingen, släpkärran och min gummiklubba. Något annat gummi funkar inte för mig, inte ens gummistövlar.

# 11
Jag har mani på tuggummi med lakritzsmak
Gummistövlar förstås…är ett måste 
#12 jag använder såna blå skoöverdrag istället för gummistövlar 
# 13
Jag som alltid trott att folk glömt att ta av dom, då man ser att dom traskar runt med dom ute…
#14 Nja, jag använder dem ute i blötväder när jag är hemma, men tar av dem när jag kommer in. Annars är det ingen mening att ha dem på.

# 15
Andra gör tvärtom…tar dom på inne, tar av dom ute…
#16 Jo men det är självklart så det ska vara, men jag stämmer inte in i det avseendet eftersom jag aldrig kan ta av mig skorna och inte heller få på stövlar.
Därför har jag skoskydden på när det är vått ute så att jag slipper dra in smuts och skräp.

En jättebra lösning…du är smart och hittar lösningar på allt! 

#17 Dessutom är de superbra att sätta på ungarnas fötter när de ska hoppa in i bilen om de har leriga eller blöta skor. Så slipper man smutsen på bilsätena….
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Dskar utan gummihanskar och på fötterna har jag läderkängor så att fötterna får lufft.