Fy då :(
Jag har hittat en fästing 
Ikväll har jag tränat core, det var skönt. Jag var trött och kände att jag inte skulle göra något hemma och inte heller orka läsa eller så… blev pigg av core men…
Jag var in på toaletten innan jag duschade och råkade slänga ett öga på min vänstra sida ca 1 dec under armen. Där satt något konstigt i kanten där bhn brukar vara. Vad kunde det vara? Jag petade, var det en "leverrfläck", en sån där som sitter lite löst och som kan dras bort? Jag drog, nähä… jag drog och knyckte till - då - knäpp, sa det… jag tittade och NEJ FY OCH USCH DET VAR EN FÄSTING!! som tur var inte mycket blod i.
Men hur har den hamnat där, under bh-kanten?? Äckligt och konstigt. Och VILKEN TUR att jag hittade den 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Åh fy! Fästingar är så himla äckliga!!
Nu måste du hålla koll så att det inte blir något märke. Blir det rött runt om måste du gå till doktorn.
Men usch, så otäckt..säger som Asta..håll koll!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack för det, rött runt om… det ska jag hålla koll på.
Just nu är det rött en centimeter runt om. Men det är nog för att jag drog ut den där otäckingen igår.
Men kan ni förstå hur den hamnade deä, under bh-bandet?
Fästingar älskar kroppsliga "skrymslen". Under bröst, armhålor ljumskar och männen har ett känsligt område runt pungen.
Äckliga små kryp
Som sagt, håll koll. Sedan ska man veta att inte alla (främst kvinnor) får den karakteristiska röda ringen runt. Så känner du dig allmänt "konstig" så kan det vara värt ett besök för att göra ett borreliaprov.
/Maria
Himla tur att jag hittade den, det är inte ofta jag tittar där under armen…

Urk! Jag hittade två stycken i söndags på mig själv. Jag som aldrig haft fästingar!!! Vi var ute och plockade blåbär i lördags så då passade de väl på. Den ena hittade jag på underbenet på morgonen, den andra på kvällen när jag duschade, strax över "troskanten" på sidan. Jag AVSKYR fästingar!!! Speciellt när man ser benen sprattla…brrr…Min man fick ta bort dem, själv vägrar jag ta i dem!
Tur aggeelin att du hittade den och se upp med det röda, det ska lägga sig ganska snabbt.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Konstiga ställen ja…
Min dotter hade en gång en fästing i ögonkanten, precis där ögonfransarna slutar…huva…
Säger som övriga, håll koll aggee! 
Förra sommaren hade jag en långt inne i naveln, det var lite jobb att få bort den så huvudet blev kvar. Men det gör inget, det lossnar efter ett tag. Man ska bara hålla koll så det inte blir rött och infekterat.
När jag fick borrelia så dök det röda märket upp runt bettet efter ca en månad och det var inte kul. Men jag fick medicin tidigt så det gick över fort.
Sen är det ju olika områden här i landet där fästingarna kan vara farliga, här mitt i Småland är det mindre risk, värre mot östra delen (Vimmerby), där jag fick mitt bett som jag blev sjuk av.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Men! Jag hade OCKSÅ en inne i naveln förra hösten!
Jag trodde det var navelludd så jag slet och drog och plopp åkte den ut och landade på badrumsmattan med sprattlande ben. Då först fattade jag vad det var.
Ingen borrelia men jag fick en rejäl allergisk reaktion, med röda utslag runtomkring naveln, på höften och även på överarmen. Sökte läkare, de sa Ät Clarityn. Det gick över sedan.
USCH!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!