Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 796 ggr
[Sisa]
0

Ironi

…är när vinden blåser upp kjolen på en flicka…samtidigt som den blåser sand i ögonen, på pojken som ser på.

Vad är ironi för Dej ?

Cristine
0

Ironi kan vara en en förolämpning förklädd till en komplimang

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Ironi kan vara ett spetsfundigt sätt att skämta som förstås av några få. De som inte förstår ironin tycker bara att skämtaren är plump och oförskämd.

Ironi ska därför användas med försiktighet tycker jag, och bara med människor där man bergsäkert vet att de förstår den underliggande meningen.

evrekaw
0

Älskar den brittiska ironin. De driver oftast med sig själva, så skrattet är inte på andras bekostnad… Älskar att använda mig av den då jag undervisar i engelska. Det krävs en hel del självdistans.

Har dock lärt mig att jag inte kan anväda ironi när jag har aspisar i klassrummet då de inte förstår.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

# 3

Så du undervisar i engelska…vilken nivå ? Har alltid gillat det engelska språket, så mycket att jag för skojs skull läst lite extra på KomVux! Glad

penke
0

..en ventil,ett försvar..
   dels som Cristine beskriver och evrekaw berättar

ett lätt syrligt nålstick tillbaka,mot en "överhet"
  väl(?)inlindad/dold i en komlimang  och ett finger pekandes på sig själv,(men hela handen mot den starke..)så ironin blir svårare att ..svara på ..meen,h*n driver ju med sig själv ..

som helst inte ska fatta syrligheten förrän dagen därpå :- )

äsch,nu blev det VÄÄÄääääldigt tekniskt
en vardagligare ironi är ju en gröv överdrift,så pass grov att ..alla borde förstå att jag menar tvärtom

en bra ironi har ju en djupare underton

en jag har ..kvar,är en från grabb-åren,när alla diskuterade,skröt,ibland skarvade om alla brudar man hunnit med under helgen(sedan sist)
eg.var det mer  men några från club 300 (det är inte de fågelskådarna som räknar unika fåglar)
club 300 var inte bara snack,..de hade namn,nummer o komentar till varje i en bok,så vem som i club kunde ringa o kolla ..

..hobby´n säger jag inget om,vad ca två vuxna gör..
men,boken tyckte jag var ..för mycket,bokföring o löpande band!Skrikandes
ingen är bara ett nummer

Var kvinna är Nr:Ett !

efter det kallade jag mig för.. nästan oskuld
..några fattade.   *ler*

penke

chik
0

Själv ironi.Det är något som jag har…

-kan jag svara så???

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

# 6

Klart du kan svara så, gòa Chik! Kyss

evrekaw
0

#4 Jag har en D2:a i engelska (forskningsexamen - litteratur/lingvistik) Undervisar på gymnasiet, men har valt att främst jobba med de som har svårt med engelskan då jag tycker det är roligare…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."