Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 2318 ggr
[Sisa]
0

Okänd

Dom flesta har väl nummerpresentatör på sin telefon. Hur gör Du då det ringer, kollar du först på presentatören, om det är någon du verkligen vill prata med…hur gör du om det är okänt nummer…

Anders 50
0

Aha… okänt nummer… Spännande!

Någon försäljare som bryter mot NIX??…då blir det kul!

Så tänker jag nog när jag ser att det är "okänt nummer" som ringer.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag skiter fullkomligt i vem som har ringt utom mina nära och kära och deras nummer känner jag ju igen.

Alla andra räknar jag kallt med att de ringer igen om det är något viktigtGlad

/Maria

Bergspuman
0

Jag har ingen nummerpresentatör, har en gammal Diavox!

Men sedan har jag hemligt nummer, så det är ju bara mina vänner och familjen som ringer.

Ringer Dolt nummer på mobilen så får de ringa igen om jag inte hann svara.

[Pirkkolino]
0

Jag svarar alla samtal om jag hinner. Sedan de som säljer nått, får höra, vad jag tycker om deras samtal.

Skrattande

evrekaw
0

Jag har nummerpresentatör och jag kollar vem som ringer innan jag svarar.

Beroende på dagsform orkar eller orkar jag inte prata med den eller den, så jag svarar som jag vill, om och när jag vill.

Älskar denna manick!Kyss

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Asta]
0

Jag brukar kolla på nummerpresentatören, men det är mest för att jag vill veta vem det är. Är det makens föräldrar eller syskon brukar jag hojta "det är till dig" om han är hemma.

Okänt nummer svarar jag alltid på.

zabelle
0

Kollar aldrig på presentatören…. ringer det så svarar jag Glad

Zabelle   

Cristine
0

Jag tittar aldrig vem det är utan jag svarar på allt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag svarar alltid, men jag tittar också alltid på displayen för att se om jag känner igen numret.

Glad

[Sisa]
0

Men visst är det skönt…att själv kunna välja Cool

AnnL
0

Kollar oftast vem det är som ringer. Händer i bland att jag struntar i att svara om jag vet att det är personer som kan prata länge och jag inte är på humör.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

#11 Såna bekanta har inte jag. De gör som jag - säger vad de ska och sedan hej, vi hörs.

Det märks tydligt när jag är ensam hemma. Då ringer telefonen kanske en gång per dag, max två. När resten av familjen är hemma ringer det minst 20 gånger på en dag.

Glad

[GunillaF]
0

#0 Jag tittar på presentatören samtidigt som jag svarar. Det går liksom bara av farten och jag svarar alltid om jag inte står i duschen eller är upptagen med något annat som gör det omöjligt. Då ringer jag upp när jag är färdig.

penke
0

nummerpresentaör..vägrar jag,
  för länge sedan när de var "ganska" nya
var jag hemma hos ..någon som hade en
de gick ifrån vårt samtal,kollade vem som ringde
struntade i denne,kom tillbaka
-vill inte prata med X nu ..

dette tyckte jag var..otrevligt
 nästa gång jag ringde,och ingen svarade
hur ska jag då tolka det ?
de är kanske inte hemma…struntar/sk-ter i att jag söker dem.. :- /

iofs .."hörs" det på ringsignalen vem som ringer,ilsket eller vänligt
men,jag svarar alltid
är det en säljare,väntar jag fler signarer o hoppas att någon annan svarar före mig
DE gångerna svarar jag inte om/när de ringer upp mig innom 45 sekunder.. 

penke

evrekaw
0

#11 Precis, det är de som kan prata i timmar om all världens oväsäntligheter som jag emellanåt inte svarar…

Vissa dar orkar jag inte eller vill använda min tid till annat än två timmar i telefon…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

JILE
0

Jag tittar på nummerpresentatören först, är det hemligt nummer brukar jag tänka till först men svarar om jag inte har bråttom….skönt att kunna välja. Glad

Är det brus eller röster i bakgrunden  i telefon då vet man att det är strumpförsäljning då brukar jag lägga på, har tagit mig den friheten ibland.

Kramelikram