Filmer
Jag vet att de flesta av er älskar att titta på film, vilken är det som gjort störst intryck på dej.
Själv så har jag aldrig kunnat sitta två timmar stilla på en bio eller hemma ens så det har bara blivit snuttar. Jag fick Borta med vinden inspelad i avsnitt så den kunde jag se lite eftersom och den var ju sevärd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oh. jisses, det finns många filmer som lämnat avtryck hos mig. Jag ska fundera på vilka som är favoriterna.
/Maria
Lone Star och The Big Chill är två filmer som jag bara inte kan glömma. Sedan har vi Farinelli som fick mig i gungning.
Jerusalem, trots att det egentligen inte är en film.
Det var i alla fall några 
#3 - det var det väl på sätt och vis. Jag upplevde Avatar som en modern "indianer och vita"-film. Gillade den också.
Har svårt att säga någon film som lämnat djupa intryck. Finns säkert, men jag har så urkasst minne. Tittar mycket på film, men är inte så djupsinnig av mig. Får fundera vidare. Kan säga många filmer jag gillar, men just nu kan jag inte namnge någon som gjort något djupt intryck.
Har också svårt att sitta stilla en hel film på Bio, så de tjänar inte mycket på mig och de filmer jag sett där har inte fastnat i minnet.
Hemma så får det allt vara en bra film om jag ska ha tålamod att se hela. Ofta så spelar jag in slutet och sedan blir det aldrig av att jag ser det, och efter en tid så tar man bort det.
Har också svårt att nämna en film som överglänser alla andra, det finns så många bra.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har sett Pulp fiction många gånger och tycker att den är bra…
Och så fyra bröllop och en begravning somär rolig
Crash är en mycket tänkvärd film
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag älskar "Den gröna milen". Använder den för att träna eleverna på analys. Vi diskuterar den utifrån dödsstraffet - rätt eller fel? Rasism, religion - finns det en Gud/övernaturliga krafter? Vad är ondska, vem är ond vem är god? Frågeställningarna är många och jag älskar diskussionerna som alltid följer.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
.."störst intryck"
nu är det nästan som jag behöver googla efter nå´t djup o intråvärt "filmiskt mästerverk"..Bergman,Bergman.. :- )
nu tar jag min favorit-film,som jag inte har sett på år o dag,
jag lyckades få tag på den i DVD-format häromåret
men har inte ..vågat se om den
..jag är kanske rädd om minnesbilden..av den *suck*
första gången var på Folkets Bio
intrycket den gjorde var nog inte revulotionerande
mer djupt berörande,jag kände mig ..utvald som hade sett den
att den gav en mer stillsam lyckokänsla,ett leende både på läpparna och i sinnet ..
äh,nog med prat
mitt val är:Diva-dödligt intermesso
en fransk film,INTE att förväxla med några amerikanska dramer där huvudpersonen blandar ihop relationer med karriär..vad jag förstod ?
penke
Djungelboken, Forrest Gump, Rain Man, Marcus Nelson-morden, Dansar med vargar, De dimhöljda bergens gorillor, Elefantmannen, Sagan om Ringen-trilogin med flera, med flera.
Mamma Mia…
Nedrans…!
Zeffirelli, får jag kontra med. Om film gills? Han är filmregissör och gjorde Romeo och Julia 1969. Underbar film för övrigt.

Egentligen gillar jag alla film som har ett budskap och en kärna som på ett eller flera sätt ger en någon sorts tankeställare eller en aha-upplevelse. Jag vill bli berörd.
Actionfilmer med underhållningsvåld är nog den gener jag gillar sämst men ändå får se mest, då jag ofta blir nedröstad av husets tre herrar… Tror jag ska skaffa en egen liten en i sovrummet jag…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#14 jag tycker också om den gröna milen
därremot tycker jag inte om vad jag kallar "ren våldsfilm", som Fight club, Kill Bill
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#13 Hoppsan, det här inlägget skulle ha hamnat i en diskussion på Epoker iFokus. Cristina, snälla, kan du ta bort det?