Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2275 ggr
Cristine
0

Smart gjort.

Vad är det smartaste du gjort i ditt liv?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Det var nog att köpa den där lägenheten som jag flyttade till med exmaken. Under den tiden vi bodde där, steg den till det tredubbla värdet vi köpte den för.

Idag bor jag i bostadsrätt utan lån, har en låg månadsavgift och pengar kvar på banken och har det ekonomiskt sett bättre än vad jag haft i hela mitt liv.

Anders 50
0

Har inte gjort det än…Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Jag tror att det smartaste jag gjort var att vara envis och se till att jag fick studera. Utan det hade nog livet varit väldigt annorlunda. Sedan hoppas jag lite som Anders att jag ska komma på något ännu smartare vad tiden lider.

Cristine
0

Lämna det stressiga utlandslivet och flytta hem till lugnet.Glad

[Pirkkolino]
0

Att jag 42 år sedan lämnade landet var jag föddes i. Där var jag främling och ingenting annat. (Fanns inte många som gillade sniglar där) Skrattande

[Sisa]
0

Lämnat stan och flyttat ut på landet!  Kyss

Cristine
0

#5 Kan inte fatta att de inte gillar sniglar..det gör jag..mycket!Skrattande

[Pirkkolino]
0

Hah Cristine, men det är du det. Du har annorlunda attityd än de flesta i våran grandlandet. De gillar inte "blandraser" och ännu mindre sniglar. Skrattande

Bergspuman
0

#8 Ursäkta… jag är bara lite nyfiken, vad menas egentligen med en snigel…?

[GunillaF]
0

Kyss

[Pirkkolino]
0

#9 Bergspuma. Snigeln och även snigelpigan är namnet vad jag kallas. Sk. smeknamn. Hur jag har fått de, är lång historia. Glad

[GunillaF]
0

Åhh… Jag har gjort en väldig massa smarta saker - har jag tyckt dåååå!Tyst Men jag är inte sämre än att jag kunnat ändra mig.Cool

[Pirkkolino]
0

Gunilla. Kyss

[GunillaF]
0

#13 FlörtTungan ute

Bergspuman
0

#11 Jo jag förstår. Jag var bara lite nyfiken! Glad

[Pirkkolino]
0

#15 Bergspuma. Ja jag förstår dig. "Mina namn" är lite ovanliga hela bunten. Jag har ännu ett namn som är mitt riktiga namn. Pirkko-Anneli, men den namnet hör jag inte så ofta. Skrattande

Anders 50
0

Synd…så vackert namn!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Ja det är det! Lill-pigan Anneli!Skrattande

pyromanen
0

Att gå från heltid till 50% på jobbet.

[Pirkkolino]
0

#17 Tack Anders. Glad

#18 Juste Cristine. Vet ingen som har så många namn som jag. Skrattande

Men nu andra bli snart arga, tråden handlar inte om från början mina namn. Tyst

Maria
0

Det smartaste jag gjort är att stå fast vid min man fastän alla varnade mig för honomFlört

/Maria

[MargaretaA]
0

Vi köpte ett billigt renoveringsobjekt på rätt ställe för 20 år sedan. Nu har villapriserna ökat rejält här sedan dess och de fortsätter att stiga med hissnande fart (det är Stockholms-marknaden som vidgar sina cirklar). Fast det kunde vi inte förutse då, så det var nog mera tur än smart.

Fast det allra smartaste jag gjort var att gifta mig med rätt man Kyss

Cristine
0

Det tror jag inte Pirkko!

#21 Man ska inte lyssna på andra när det gäller kärlek..går det åt fanders så är det bara du som lider.

[Pirkkolino]
0

#23 Cristine, nä jag tror inte det heller. Här på LK finns trevliga vänner även till en snigeln. Glad

[peter54]
0

Smartaste? Det har jag ingen aning om. Bra saker som jag har gjort kan jag komma på, men smart? Det är inte ens säkert att det jag tycker är smart delas av någon annan.

Jo kanske förresten. En gång under älgjakten för ett par år sedan blev en älgtjur skjuten i svårtillgänglig terräng. Vi fick inte fram den ur skogen ens med min fyrhjuling.

Då kom jag på att min granne hade en gammal motorhuv från en 60-tals Volvo Starke lastbil. Jag åkte hem och frågade om jag fick låna den och min granne sa att jag till och med kunde få den om jag hade någon glädje av den.

Älgen gled ut ur skogen som en dans på den uppochnervända motorhuven och nu har jag gjort en riktig älgpulka av den.