Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 855 ggr
Cristine
0

God morgon 1/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är vi inne i en ny månad, de sista veckorna som är kvar av sommaren tyvärr men vi får hoppas på en fin höst. Ha en härlig söndag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

Godmorgon på er alla!

Här är det grått och trist regnet vräker ned. Jag hoppas att vi kommer en bit på väg med vårt badrumsprojekt.

ha det gött!

Cristine
0

Jag hoppas ni slipper ha det som vi!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

Haha ja vår toa står i badrummet…men mitt på golvetFörvånad

Tur att vi har en extra toa i källarenSkrattande

[Spanaren]
0

Hej!

En dag tas för varje dag och varje ögonblick är värd sitt ögonblick.

/kram Spanaren

Maria
0

Var på fest hos goda vänner igår och mår som jag förtjänar idagCool

/Maria

Primulan
0

God morgon, jag målar tak i vardagsrummet. En strykning kvar.

[GunillaF]
0

God morgon

Här skiner solen än så länge.

Sjukdom råder i huset. Mågen ligger i 40 graders feber. Och de ska resa hem idag. Det blir drygt för dem.

Ha en bra Söndag.

AnnL
0

Godmorgon!

# 4 Fina o sanna ord spanis. Kyss

Mulet och regnet hänger i luften.

Ska inte göra mycket idag. Frysa in lite dill från landet och promenad med lilleman. Har knappt varit hemma på två veckor.

Ha en skön söndag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Godmorgon!

Vi har ganska soligt här. Sitter och överväger vad jag ska göra med dagen. Åka ut i svampskogen? Kommer troligen att svettas ihjäl. Sitta på balkongen? Måste smörja in mig med solkräm först, kladdigt. Åka ner på stan och shoppa? Bara ligga och slappa och lösa korsord och träna innecykel senare? Ja, ni hör vilken beslutsvånda Glad.

Var på 50-årskalas igår och det var väldigt skoj! Drack precis lagom mycket, ingen baksmälla eller så.

Min present till fördelsbarnet uppskattades väldigt. Han är fotbollsfantast (kompisens man), och hängiven AIK:are. Så jag hade skaffat 2 biljetter till en av AIK:s hemmamatcher i höst, den mot Elfsborg IF. Men för att skoja lite, hade jag nålat fast biljetterna (utskrivna i pdf-format) på baksidan av en reprint av en Van Gogh-målning.

Det första han fick se, var alltså konsttrycket. Jag skämtade lite och sa att jag ville uppmuntra hans konstnärliga sida. Han blev en smula lång i ansiktet. Så märkte han att det fanns något på baksidan, vände på teckningen och lyste upp hela han när han såg vad det var. Ha ha. Det var guld värt att se hans min!

Ha det gott idag vad ni än hittar på!

[peter54]
0

God Förmiddag Glad

Här har vi soligt och 20 grader i skuggan just nu.

Vi var ut och letade svamp i skogen igår, men det fanns inte en svamp. Jo vi hittade en enda skräpsvamp, en del hallon och blåbär, men annars var det zip.

Vi har ju inte fått de regnmängder som Södertälje till exempel, som fick 60 mm under den gångna veckans regndagar. Här har det bara kommit 10 mm.

[Spanaren]
0

#8 Tack Ann och ibland blir vi brådskt påminda om livets bräcklighet, så det gäller att se och njuta av allt det sköna

Anders 50
0

God morgon!

Citerar väderalmanackan: "Regn idag bådar regn hela månaden"

Här regnar det!  Skrikandes

Ha en bra dag även om det regnar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Spanaren]
0

#12 Väderalmanacka … lyllo dig Flört Varmt, sol och blåst hos mig, vad bådar det för augusti?

[Asta]
0

#12 - jaha. Det var ju upplyftande. Säger den som det också regnar hos.

Anders 50
0

#13 Finns ingen uppgift om det, men "är första augustiveckan varm, så blir vintern länge vit". Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Godmorgon, eller lunch eller vad det är.. Det låter som om flera av er har fint väder… här är det regn och mulet. Hoppas på bättre väder till imorgon.

Dagarna går så fort den här semestern och jag vet inte riktigt vad som blir gjort men det är väl inte meningen heller att det ska göras något särskilt.

Ha en bra dag alla!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

God lunch

1 Augusti redan. Vart tog sommaren vägen? det känns som den gick ovanligt snabbt i år. Förvånad

Men än finns några veckor kvar, så vi får hoppas på bra väder.

skön söndag alla!

aggeelin
0

#17 ja var är sommaren… vi ska hälsa på goda vänner i en sommarstuga och har kollat långtidsprognosen fram till lördag. Om vi åker på  onsdag eftermiddag så blir det fint några timmar för övrigt regn regn. Är det tillåtet med så här dåligt väder??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Spanaren]
0

#15 Tack Skrattande … jag älskar vintern också, för varje årstid har sin tjusning liksom vi människor Flört

chik
0

God eftermaten……

Önskar er en fin Söndag.

Här i min del har vi regn,,,,,,,

Spanisssss.Hej!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

#20 Chik..som vi säger här i Norrland:

"Det är bra åt vårat pärlann och åt grannens höhärsser"!Tungan ute

[Spanaren]
0

#21 Päroland och hässjen Gunilla Flört

#20 Där är du Chik och du är i mina tankar Kyss

[Asta]
0

här har regnet faktiskt bytts ut mot sol.

signemo
0

Hej igen. Var i affärn i Ullared nyss för att handla lite extra mat. Ev  får vi gäster senare idag.

Då kom där en dam. Har ni BARA en pizzeria i Ullared sa hon lite spydigt till kassörskan . Då sa han o jag nästan i kör det som finns.

2 pizzerior 1 kinarestaurang m.m.m.( dvs. 1 sushibar. 3 restauranger, 2 ställen matbarer eller vad man skall säja , med hamburgare o mycket annat. ) NU har jag säkert glömt nått

Hoppas inte maten blir gammal i kinabuffen då sa hon. Ingen risk sa vi. Den är vansinnigt god

Nedrans gnällspik. Ta med mat om det inte passar

Och det var som han i kassan sa. Det skall inte kosta nått heller.

Tänk om man kunde inse att mat får kosta även i Ullared

Var rädda om varandra

evrekaw
0

Aningens mulet men hittills inget regn.

Hunden körde ner huvudet i ett jordgetingbo… Hon ser för bedrövlig ut nu kan jag bara säga. Ingen vetrinär gick det att få tag på heller. Jourhavande befinner sig tillräckligt många mil bort för att det ska vara lönlöst att åka - livshotande eller ej…

Nåja - hon ser ut att klara sig fint…

Undrar just om hundar lär av sina misstag eller om hon kan tänkas göra om det..?Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
0

#25 Stackars vovve. Hoppas verkligen han lär sig.

Moritz har tagit in årets tredje groda.

Jag stod vid spisen och lagade mat då jag hörde "ploff, ploff, ploff" på golvet och det var en ganska rejäl groda i storkel av en snusdosa. Moritz var överlycklig för en leksak som hoppade så fort han petade på denFlört

Grodan blev räddad ut i skogen.

/Maria

evrekaw
0

#26 Hade tack och lov Xylocain hemma jag kunde smörja och lindra plågan lite med i alla fall…

Maken tror inte de lär sig och är inne på att röka ut jordgetingboet som finns på vår tomt. Jag är tveksam till detta… Rädd att fler åker på en massa stick jag…Obestämd

Bergspuman
0

#27 Ring på Anticimex vetja, för att få hjälp med boet. Just för att ni är fler som kan få en massa stick.

evrekaw
0

#28 Tror faktiskt Anticimex ingår i vår hemförsäkring… Ska kolla det där…

[Sisa]
0

Idag har jag varit ledig, men gissa vad jag gjort…städat hela dagen!!! Var så längesen sist, så jag bara kände att jag måste.

Ibland skiner solen, ibland regnar det…men det är varmt i allafall. Nu önskar jag er alla en fin kväll!

Maria
0

Här hemma är ganska turbulent just nu då min svärmor dog idag. Min man hann tack och lov fram i tid så att han kunde vara med.

/Maria

[Sisa]
0

# 31

Så tråkigt, bumbleboo. Jag hoppas din svärmor levt ett långt liv. Oskyldig

Maria
0

Hon skulle fylla 80 och var väldigt sjuk i ALS så det kom som en befrielse förmodligen både för henne och alla oss andra runtomkring.

Men det är alltid märkligt när det väl händer…även om det är väntat.

/Maria