Färdväg!
Tänk om alla hade en lika fin färdväg till jobbet, som jag har! Tänker på alla dom som bor i storstäder och får sitta i en bilkö flera timmar, för att komma till och från jobbet…
Jag åker genom vacker natur, längs Dalälven och ser både badplatser och en massa fina sommarställen. Ibland tittar en räv, eller en ekorre fram och i hagarna betar vackra hästar…Resan till jobbet tar ca 15 minuter.
Hur ser Din färdväg till jobbet ut ?
Så fin färdväg du har Sisa, du är lyckligt lottad!
Jag har ju inte något jobb, men vägen ner mot centrum som är ungefär 1 mil är vacker med vy över havet och gamla fina hus.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åker buss mellan Uppsala och Enköping. Där passerar bussen först ett antal fält, åkermark, med inbrutna skogspartier, för att sedan övergå i energiskog, linfält och rapsfält. När man närmar sig Enköping blir marken kargare med tallskog just vid regementet.
Jag kommer ihåg när linet blommade. Satt och halvsov och tyckte "det var värst vilket stort fält med en massa grå stenar!". Det var det ju inte. Det var blåa linblommor
.
#0 Förstår att du njuter, det är vackert där.
När jag jobbade så kunde någon gång ta upp till 1,5 tim att åka till jobbet. Då fick man se mycket vackert längs Smålands och Västergötlands vägar.
De finaste upplevelserna hade man i regel längs de mindre vägarna, och tidiga morgnar och sena kvällar så var det de vilda djuren som stod för underhållningen.
Endast en gång blev det för nära kontakt, det var ett rådjur som fick lämna jordelivet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Majoriteten av min resväg är motorvägen… Inte direkt vackert…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
..ingen dalälv..
men,gör jag en liten extrasväng så åker jag över ..Rio Tempo två gånger :- )
då,som vanligen passerar jag igenom mitt samhälle på en-två minuter,utan köer.
sedan 10-11 minuter landsväg genom skogsdungar,öppna åkrar o ängar,
en badplats skymtar jag bara ,om jag inte åker en mindre parallellväg("den gamla"),några hästgårdar..en med islandshästar för uthyrning,de brukar jag "hälsa på" om de är ute..(vinkar):- )
grävlingar,igelkottar,rådjur,ekorrar och älgar.(Lo,men den såg inte jag)
stavgångare o andra motionärer ..
vägen är öst-västlig,så jag har ..alltid solen i ansiktet när jag åker *ler*
penke