Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 751 ggr
[Asta]
0

Ny TV

I söndags var vi och köpte oss en ny TV. Bytte "tjock-TVn" mot en platt en. Vi hade en ganska stor TV förut också 36 tum, men tänkte vi skulle ha en lite större. När man går där på Mediamarkt så blir man nästan lite sugen på hur stora TV-apparater som helst. I de lokalerna ser allting litet ut. Så vi stod där framför TV-apparater som var 55 och 60 tum och tänkte att "det skulle ju vara lite häftigt". Hur det nu var så slutade det med en som var "bara" 46 tum. Den såg väldigt liten ut faktiskt, men det kändes mera rätt.

Och så tog vi hem den. Och vad stor den är! Men eftersom den är så pass smäcker, bara en väldigt tunn ram runt bilden så blev den ändå inte så jättemycket bredare än den gamla. Meni början var det en väldigt stor bild.

Men nu har man redan vant sig. Och den har jättefin bild! Vi gillar att titta på film och det kommer att bli ännu roligare nu framöver.

Roligt med nya tekniska prylar! Apropå någon annan tråd vi diskuterade i.

Anders 50
0

Jag har en 37 tum:s platt, och det var ju skillnad i början mot den gamla. Men gamla tjockisen fungerade bra den också.

Jag var lite orolig för den gamla när det gällde brandrisken, och när jag ändå bytte så blev det en platt. Och den tar ju mindre plats också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

OCH använder mindre ström! Våran gamla började bli grön i ena hörnet. BIlden alltså, inte TVn

evrekaw
0

Jag har min gamla tjock-Tv kvar. Så länge den fungerar får det bli kvar. Men klart att jag skulle köpa en platt-TV på momangen om mitt gamla skrälle bara hade vett att lägga av…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Asta]
0

#3 - gissa om vi har väntat på det också! Så lite grönt i hörnan fick liksom duga

[GunillaF]
0

Jag funderar på att slänga ut TV:n för den är aldrig på. Står bara och drar till sig en massa damm och plats tar den också…Tungan ute

[peter54]
0

Vi har en platt LCD, 42 tum som vi köpte för 3 år sedan när den gamla tjocka gav upp. Här går det inte att vara utan TV någon längre tid, ungarna skulle gråta blod.

Mormor och morfar bytte sin tjocka mot en platt av utrymmesskäl för något år sedan och barnen har fått deras gamla tjockis att spela TV-spel på.

Den TV vi köpte betalad vi 12000 för då för 3 år sedan, nu kostar den inte ens hälften av det.

Cristine
0

Dotterns Led är 47 tum och det är den jag sitter och skriver på just nu.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

¿ Är det bättre program i den nya ? :- )
(eller ser ni vad det är för program i den nya?) *skratt*

..jämföra storlekar..
jag har en tjock-tv,..26;5 tum(?) diagonalt,mätte nyss..
..frukost-tv kallas det väl för,numera ? :- )

av o till har jag delat GunillaF´s fundering,att slänga ut burken,
utan att stoppa in en ny..
den både samla damm och ..förbrukar min tid
tidigare har jag försökt ..möblera bort tv´n (gömma den),
tycker det är bättre att prata MED någon,än stöna om vad som händer i rutan

!!! osså skaffade jag ett kanal-paket i vintras,mycket för 4+ ..
25-30 kanaler har jag väl ?
Men,efter det ser jag faktiskt mindre på tv
mer riktat,väljer ut vissa program.
(oki,lite slötittande blir det…)

penke

[Asta]
0

#6 - ja priserna har gått ner hur mycket som helst. Man får mycket TV för pengarna nu.

#7 - då ser du verkligen vad du skriver!

#8 - jaaa - åtminstone KÄNNS programmen mycket bättre Glad

Här skulle det inte gå att slänga ut TV:n. Vi tittar ganska mycket på TV, men då menar jag inte bara TV-program utan film.

Vi hyr ganska mycket film och gillar att titta på film. Det är framförallt av den anledningen som vi ville ha en större TV.

Och så ville maken ha en större TV så att det skulle bli roligare att spela TV-spel. Enbart för TV-programmen hade vi nog inte funderat så mycket på en så stor TV.

Jag tycker det är så praktiskt med TV-tittande nu för tiden. Vi har en inspelningsbar digitalbox så de program vi vill titta på spelar vi oftast in. Antingen tittar vi på dem en annan dag eller så börjar vi titta på dem en halvtimme, eller så, senare. På så vis slipper vi reklamen och kan bara spola förbi den. Vi slipper nästan all reklam och det tycker jag är så himla skönt.

AnnL
0

Har min tjockis kvar. Så länge den fungerar så köper inte jag heller ny. Sen bliir det naturligtvis en platt TV. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.