Loppisfynd
Idag har jag fyndat en bok, en liten äkta handvävd matta på ca. 40 gånger 40 centimeter
, en blomspruta i mässing, en väckarklocka med stora lysande sifffror och en jättefin tunika i mossgrönt linne
Sist men inte minst en liten rostrfri skopa, haha
/Maria
Loppisar är härliga, man gör alltid fynd!!!
Detta var konstigt…jag satt och tänkte på loppisar, så kom denna tråd precis från dej, bumbleboo. Tankeöverföring, eller…
#1 Vem vet
I Göteborg är vi ganska bortskämda med bra Loppisar.
Hur har ni andra det?
/Maria

Jag går aldrig på loppis… Vet inte varför, men jag vill inte ta över föremål man inte vet vem tidigare ägaren var…
Kläder däremot har jag köpt på second-hand, det känns bättre, de kan man ju köra i tvättmaskinen…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#3 Det har jag inga problem med alls faktiskt. Jag tycker det snarare är ganska fascinerande att prylar har en historia som är en hemlighet.
/Maria

#4 Jag har någon sorts oförklar "hang-up" ang detta…
Ingen aning varför och vad den härrör från…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag var också iväg på en loppis en stund idag.
Där fanns bara dyrt (mycket var trasigt) skräp. Gick därifrån med mina pengar kvar i portmonän.
#3 - där är jag precis tvärtom. Prylar har jag inga som helst problem med, men kläder som någon annan har haft vill jag inte köpa. Där har jag en liknande hangup.
#6 - det har ju blivit väldigt inne att gå på loppis så jag tror att det är lätt att det sätts lite högre priser nu för tiden

Vi har ett ställe som heter "Återvinningen". Dit skänker man saker, de kommer & hämtar om så önskas.
Finns många fina gamla vaser, skålar & rostfria grejor.