Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 712 ggr
Maria
0

Loppisfynd

Idag har jag fyndat en bok, en liten äkta handvävd matta på ca. 40 gånger 40 centimeterFlört, en blomspruta i mässing, en väckarklocka med stora lysande sifffror och en jättefin tunika i mossgrönt linneGlad

Sist men inte minst en liten rostrfri skopa, haha

/Maria

[Sisa]
0

Loppisar är härliga, man gör alltid fynd!!!

Detta var konstigt…jag satt och tänkte på loppisar, så kom denna tråd precis från dej, bumbleboo. Tankeöverföring, eller…Obestämd

Maria
0

#1 Vem vetFlört

I Göteborg är vi ganska bortskämda med bra Loppisar.

Hur har ni andra det?

/Maria

evrekaw
0

Jag går aldrig på loppis… Vet inte varför, men jag vill inte ta över föremål man inte vet vem tidigare ägaren var…

Kläder däremot har jag köpt på second-hand, det känns bättre, de kan man ju köra i tvättmaskinen…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
0

#3 Det har jag inga problem med alls faktiskt. Jag tycker det snarare är ganska fascinerande att prylar har en historia som är en hemlighet.Glad

/Maria

evrekaw
0

#4 Jag har någon sorts oförklar "hang-up" ang detta…Skäms Ingen aning varför och vad den härrör från…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[GunillaF]
0

Jag var också iväg på en loppis en stund idag.

Där fanns bara dyrt (mycket var trasigt) skräp. Gick därifrån med mina pengar kvar i portmonän.

[Asta]
0

#3 - där är jag precis tvärtom. Prylar har jag inga som helst problem med, men kläder som någon annan har haft vill jag inte köpa. Där har jag en liknande hangup.

#6 - det har ju blivit väldigt inne att gå på loppis så jag tror att det är lätt att det sätts lite högre priser nu för tiden

Branneli
0

Vi har ett ställe som heter "Återvinningen". Dit skänker man saker, de kommer & hämtar om så önskas.

Finns många fina gamla vaser, skålar & rostfria grejor.