Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 671 ggr
[Asta]
0

Semester!

Visserligen har jag varit ledig nu torsdag - fredag, men det har varit minnesutredning med mamma och lite andra plikter så det har ändå inte varit riktig semester. Men NU är det riktigt semester och imorgon bitti åker jag iväg till England. Där ska en kompis och jag bila runt lite, bland annat ta oss till området där man spelar in Morden i Midsomer. Så vi får väl se om vi kommer tillbaka båda två. Det händer en hel del otrevligheter i det där området, det har jag sett på TV.

Maken tar hand om allt under tiden. Gose honom!!

Det ska bli riktigt roligt. Vi har inte kollat upp någonting innan och vi har bara bokat boende för första natten så vi får se vad det blir av resten av veckan! Så här oplanerat har jag nog aldrig rest någon gång. Också  något spännande!!

Maria
0

Åh, så härligt.

England är så vackert och alla dessa små byar. Du får hälsa kommisarie Barnaby om du ser honomFlört

Jag har åkt från London en gång ner till Cornwall och till Lands End och det var helt oförglömligt.

Hoppas du får en helt underbar vecka och får koppla av och njuta.

/Maria

Anders 50
0

Men så ska en semester vara tycker jag! Ingen större planering…det löser sig under resans gång.

Och i TV serien så ser man ju att det finns gott om "Bed and Breakfast" skyltar. Så ni klarar er nog.

Men se upp!! Det händer ju en del i Midromer…Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

Ha det superkul och mysigt Asta!Kyss

[Asta]
0

Ja - England är verkligen mysigt. Och jag ska försöka hålla mig undan från alla mördare där i byarna.

AnnL
0

Ha en riktigt skön semester o var rädd om dig. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Maggan avis - jag skulle också vilja åka till England Glad

Cristine
0

Så spännande Asta ni kommer att få jättekul(glöm inte ögonen i nacken) särskilt då i I midsommer. Jag undrar just om det finns någon kvar där?Skrattande

Oplanerade resor är det roligaste som finns, jag åktre hem till Sverige med barnen genom Frankrike till Dover båten över till England, båt till Belgien. Tåg däriftrån genom tyskland till Travemynde där vi tog båt till Sverige. sedan tåg från Göteborg till Sundsvall.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Ja nu är jag mol allena en vecka då. Fru och barn åkte ikväll på en veckas semester till Gotland.

Den andra familjen som brukar åka ihop med oss har fullt i sin bil, så den ytterligare kompisen till min fru som ska med måste åka i vår bil.

Därför åkte de redan ikväll så att det ska finnas mer tid för packning och att hämta upp henne. Färjan går imorgon förmiddag från Nynäshamn.

Det brukar vara okej att vara ensam i tre - fyra dagar, men efter det blir det ensamt och rätt tråkigt.

Jag lämnade med dem en beställning på en massa vallmokapslar och cikoriafrön.

Tungan ute

[Asta]
0

Det jag är mest orolig för är att köra på vänster sida. Det är nämligen jag som kör. Har suttit och studerat rondellkörning.

Cristine
0

Lite cikoria i kaffet är jättegott.Skrattande

Du vänjer dig fort Asta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Vad skoj! Ha en riktigt skön semester!

Ser för mig hur det arrangeras mord-vandringar där i Midsomer-bygden, och man pekar ut var den och den episoden utspelades sig. Skulle vara hur intressant som helst!

[Sisa]
0

Visst blir man avundsjuk…Tungan ute

Ha en fin semester, Asta!  Kyss

[Asta]
0

Hepp! Tillbaka från min semester och det har varit super! Det gick relativt bra att köra på vänster sida. Jag vande mig faktiskt ganska fort vid att hålla till vänster, det som jag däremot hade väldigt svårt med hela veckan det var att ratten sitter på "fel" sida vilket innebär att jag hade väldigt svårt med att fatta hur bred bilen var på vänster sida.

Vi har åkt runt i många olika engelska små byar, vi har bott på olika pubar nästan varenda natt och käkat mycket god mat och druckit god öl.

Vi hade fint väder hela veckan!

Berättar mera senare.

Maria
0

#13 Låter härligt.

Ibland är mat från England underskattad.

Du måste berätta mer. Har du tagit foton?

/Maria

[Asta]
0

#14 - England börjar bli ett riktigt gourmetland faktiskt. Det har blivit trendigt med mat.

Jo jag har lite bilder -inte så många dock, men jag återkommer

Anders 50
0

#15  Vilken tur att du klarade vänstertrafiken så att du kom hem och hit till LK igen!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

#16 Glad - men snacka om att det var nervigt i början.